Vágólapra másolva!
Több lehetőség is kínálkozik, hogy B kategóriás jogosítvánnyal még nyolc személyt szállíthassunk. A Peugeot az Expert Tepee-vel azt mutatja meg, mennyire lehet kényelmes egy teherautó-alapú kisbusz.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Ez sem a szépségével fogja a vevőket meghódítani



A Szörny ezt is tudja
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

A Ssangyong Rodius jóval több pénzért, de képes három üléssorban 7-8, négy (!) sorban pedig 11 embert szállítani, ráadásul összkerékhajtásúként. Aki benn ül, úgysem látja a külsejét, nem igaz?



Hasonló árakkal rendelkező, különféle vetélytársakat tettem az Expert mellé. Van köztük egyterű, kishaszonjármű és márkatárs, nincs viszont a táblázatban a legközelebbi konkurens, az Experttel azonos alapokra épülő testvérmodell, a Fiat Scudo, amely ugyanolyan belső kialakítással és motorral, hasonlóan felszerelve (ám nem egy, hanem két tolóajtóval) 6.971.000 forintba kerül. A többiek legfontosabb adatait az alábbi táblázat tartalmazza. Majd' hárommilliós többletével kirí a sorból a 807-es, de kíváncsi voltam, hasonló embertömeget ugyanaz a gyártó menyiért szállít másképpen.

Ülések számaHosszúság (mm)Csomagtér min.(l)Teljesítmény (LE)Ár (Ft)
Peugeot Expert 2.0 HDi 9 ü.948053271206.640.000
Honda F-RV 2.2 i-CTDi642854301406.650.000
Peugeot 807 2.0 HDi847273241209.420.000
Toyota Hiace Bus 2.5 D-4D8524023001176.750.000


A kilenc egyébként úgy lesz nyolc és fél, hogy az Expert vezetőülése melletti pad kétszemélyes, ám a középső utas helye vagy öt centivel keskenyebb, mint a többieké. Nagyon kényelmetlen itt ülni, mert az utas válla gyakran nyomódik a sofőréhez, és a lábai sem férnek el rendesen a középkonzoltól. Szóval ide inkább gyerek üljön, vagy senki.