Egyéniségeknek -Volvo C30 2.0d menetpróba

Vágólapra másolva!
Volvo for Life. Ez a szlogenje a svéd márkának, amely a világ egyik - ha nem a legjobban - felépített autós márka pozicionálását takarja. A Volvóról mindenkinek a biztonság jut az eszébe. Pedig a versenytársak és a svédek között meglévő, korábban óriási biztonsági különbség a '90-es évek végére összezsugorodott. Itt az ideje másra is fókuszálni!
Vágólapra másolva!

A biztonságból család (is) lett, hisz a kettő összeforr. Évekig néztük a tengerentúl filmjeiben anyát, amint előbb még szögletes és bumfordi, később már kerekdedebb Volvojával ment a gyerek elé a suliba, vagy épp a bevásárlást intézte. Néztük és tudtuk, hogy ez jó, meg szerencse, hogy van, épp úgy, mint a Barátok Közt Magdus anyusa, de sokan közülünk soha nem akarnak olyanok lenni.

Formavilág

A "kis" Volvo keményen belerondít széplelkünkbe, és alapjaiban túrja fel a skandináv letisztultsággal kapcsolatos eddigi tapasztalatainkat. Pedig mélyről gyökerezik a formavilága. Anno az 1800ES modell dobta be az üveg csomagtérajtó ötletét. A legendás hetvenes évek után a már régebben általam is vágyott 480ES vitte tovább a megbolondult géneket. Annak az autónak a formavilága szerintem egyébként ma is vidáman megállja a helyét. Nos, ezekkel az ősökkel példálózva született a C30, egyenesen az SCC tanulmányautó tüzéből. A tűz az autó orránál még csak parázslik, de már ott is szemet szúr a mélyre húzott - és külön kontrasztos fényezéssel kérhető - sportos köténylemez, mely hátrébb, a kerékjárati ívekben és az oldalküszöbben folytatódik. Az ismerős Volvo-arc inkább erősíti a márkatudatot, semmint vérlázító. A C30 egyébként nem csak az első traktusában, hanem főbb műszaki jellemzőiben is rokon az S40-es modellcsaláddal, hisz annak megkurtított padlólemezére épül.

Oldalnézetből már a parázs tűzzé válik. A csak háromajtós változatban kapható C30 nagy és súlyos ajtói mögött hosszú és viszonylag alacsony üveg zárja a formát. Az övvonal magas, bentről bunker érzetű a sok fém, kevés üveg megosztás. Ha rajtam múlott volna, biztos keret nélküli ajtók lennének a kis Volvón, de nem azokkal építették, hanem hagyományosakkal. Ahogy tovasiklunk az autó sziluettjén, megérkezünk az egészen különleges hátsóhoz. Itt már tombol a tűz! A kurtán-furcsán végződő Volvo még a gyári marketingkommunikáció szerint is arra utal, hogy megosztó személyiség lesz. Formásan gömbölyödő lámpatestek, melyek hirtelen felszaladnak a tetőig, hogy az ott trónoló, agresszív hatású spoilert körbezárják. A tetőn egyébként bajor utánérzésű, cápauszony lakik. A lámpák és tetőspoiler által körülhatárolt teret tölti ki az üvegből készült csomagtérfedél. Kétségtelenül egyedi. És itt is van a lényege. Ez az autó nem a praktikumról, hanem a különlegességről szól. Mit számít, hogy nem lehet rendesen bepakolni, és kit érdekel, hogy alig kisautós méretű a csomagtér, ha az utcán mindenki megnézi, és ha már a parkolóban mindenki körbejárja.

Forrás: [origo]