Csúcs-Mercedesek Genfben

Vágólapra másolva!
A Mercedes-Benz standját ebben az évben az új C osztály környezetbarát és versenyautó változata uralta. A Maybach luxusmárka a 62-es típus sportváltozatával készült.
Vágólapra másolva!

A Mercedes-Benz igazából az új C osztály érkezésére hegyezhette volna ki a márciusi Genfi Autószalont, azonban ezt a poént már korábban ellőtték, ezért inkább más szerepben tündökölt a C osztály. A csillagos márka ugyanis ebben az autójában mutatta be első négyhengeres Bluetec motorját, amely újszerű kipufogógáz-kezelési technikája jóvoltából kevésbé szennyezi a környezetet. Ez a motor már a 2015-ben érvénybe lépő károsanyag-kibocsátási előírásokat (Euro 6) is teljesíti. Természetesen emellett számos C osztályt megmutattak a szalonon, azonban a nagyközönség számára a legérdekesebbnek az új DTM autó bizonyult, amely már a C osztály új nemzedékéből készült. A 470 lóerős V8-as motorral szerelt versenygépet a tavalyi bajnok Bernd Schneideren kívül Mika Häkkinen, Bruno Spengler, és Jamie Green fogja vezetni a német túraautó-bajnokságban. A versenyautó nem kis feladat előtt áll, hiszen meg kéne védenie a bajnoki címet, amit a kinézete alapján sokan beígértek neki. Persze a pályán azért ennél jóval több kell egy sikeres szerepléshez.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]

A Mercedes a nagyon drága autók piacán is bemutatott néhány újdonságot, például itt volt a már egy ideje ismert SLR 722 Edition. Ez a modell egy emlékmodell, már korábban írtunk róla, sőt már az is kiderült, hogy Fernando Alonsónak egy ilyennel kell járkálnia, mióta átpártolt a McLarenhez. Az SLR mellett még igazi különlegesség a Maybach 62 S bemutatkozása, amely ugyan Magyarországon nem túl fontos típus, de azért mégis érdekesség. A Maybach modelljei közül eddig csak a rövidebb, 57-es verzió rendelkezett S névre keresztelt sportosabb modellel, most a hosszú is kapható ilyenben. Az más kérdés, hogy mekkora igény van egy fetrengős limuzinban a sportosságra.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]