Utóélet - Lotus Super 7 másolatok

Vágólapra másolva!
Talán a legsikeresebb sportautó címet is megkaphatná a Colin Chapman által konstruált Lotus Super Seven. A kétüléses autó karrierje az 1950-es években vette kezdetét, de még ma is kaphatóak a kor színvonalának megfelelő kivitelek.
Vágólapra másolva!

A recept, amit a zseniális konstruktőr verseny- és utcai autóinál is alkalmazott, rém egyszerű volt: a könnyű karosszériát, jó vezethetőséget és a viszonylag erős motort vegyítette. A párosítás eredménye a jóval erősebb autókat lepipáló menetteljesítmény lett.

A Lotus Super Seven 1957-ben lépett piacra, felépítése a következőképpen nézett ki: csövekből épült, könnyű váz, rajta üvegszál erősítésű műanyag burkolat. Az utasteret sem cifrázták túl, kormány, sebességváltó, pedálok, a szükséges kapcsolók és kész. A két ülés mögé beépítettek egy bukókeretet és egy kis csomagtartót, s szériatartozék volt még a könnyű vászontető. Az első generációs autó 1961-es változata vékonyka kerekekkel, 40 lóerős motorral és 435 kilóval gyűrte le a kor "izomautóit". (Ezekkel a paraméterekkel 136 km/órás végsebességre és 14,3-as százra gyorsulásra volt képes.)

A Super Sevent 1972-ig gyártotta a Lotus, majd a Caterham megvette a jogokat. Azóta mint hivatalos utód szerepel a köztudatban, s méltó is a titulusra. Az alacsony építésű, gokartszerű vezetési élményt kínáló autóval világrekordot is felállítottak tavaly nyáron: az Autocar angol magazin összevetette a gyors szériaautókat, amelyek speciális gyorsulási versenyét a Caterham nyerte. A Ferrari Enzóval és társaival mérkőzött a 36 200 fontos Superlight R500, nulláról százhatvanra gyorsulás és onnan megállás kategóriában.

A jó reakcióidővel rendelkező vezető segítségével a kis angol levert mindenkit, s megdöntötte azt a szakállasnak mondható rekordot is, amit az egymillió dolláros McLaren F1 szuper sportautó tartott. Az 1999-ben beállított érték a gyorsítás-megállásban 11,5 másodperc volt, ezt adta át a múltnak az R500, miután 11,25 másodperc alatt pörgette le a műveletet. A 96-os jelzést 3,47 mp alatt érte el a kilométeróra, a százhatvanat 7,26 szekundum alatt! A cég képviselője megjegyezte, hogy nem hoztak ki mindent az autóból, mert a 11 másodperces álomhatár áttörhető.









BA