Vágólapra másolva!
Helyi idő szerint csütörtök este elrajtolt a világbajnokság ötödik futama, az Argentin rali. Legjobban a nagy esélyes, idei harmadik győzelmére törő Grönholm kezdett, a Peugeot sztárját aztán megelőzte Sainz (Citroën), sok a probléma, izgalom, kiesés, baleset. Tizenhárom szakasz ment le a huszonötből.
Vágólapra másolva!

Még csütörtökön az első szakaszt Grönholm, a másodikat Burns nyerte, picit gyorsulva kollegájához és persze magához is képest. A kétszer 3020 méter nagyon persze nem rázta szét a mezőnyt, nem esett ki senki.

A gyári skodás Gardemeister és a privát Octavia WRC-vel igyekvő helyi menő Pozzo ezzel együtt hamar pórul járt: előbbi 1 perces büntetésben részesült, utóbbi képtelen volt elindulni a szuperspeciálokon, megállapított időt kapott.

A finn kiválóság autót cserélt, GPS-ét viszont elfelejtették átrakni; az argentin edzés gyanánt odacsapta a "bálnát", adott némi pluszmunkát a szerelőknek (és bár akart mégsem tudott rajthoz állni pénteken sem, kiesett úgy, hogy nem is volt honnan).

Már pénteken Grönholm folytatta, nyerte a 3-4. gyorsot, míg vetélytársai közül többen is kisebb-nagyobb problémákkal küzködtek. McRae megforgatta a Xsarát, Duval törte a Focust, Solberg kicsúszott az Imprezával, Hirvonen Fordja betegeskedett.

Hat szakaszt követően, amelyek közül 18,5 km-es volt a leghosszabb, Grönholm vezetett hát, de előnye minimális - az 5. gyorson amúgy először nyert nem Peugeot-pilóta, jelesül Sainz (Citroën), aztán az Argentínában korábban háromszor diadalmaskodó Mäkinen (Subaru).

Ami biztos: rettentően akar nyerni a világbajnok konstruktőr, mert Argentínában még nem sikerült - tavaly hiába végzett Grönholm az élen, Burns meg másodikként, kizárták őket jól. Legutóbb Új-Zélandon győztek, átvették a vezetést a konszertesó Citroëntől, most növelni akarják a fórt, és nemcsak csapatban. Egyéniben Burns ugye az élen Grönholm előtt.

Az útviszonyokról és az időjárásról: előbbi változatos - száraz, néhol durva, amúgy laza murva, utóbbi napos, száraz. Vízátfolyások, átkelés patakokon, kisebb folyókon, ugratók, csupa jó dolog. Még valami fontos: a pontversenyben vezető Burns "takarít", némi hátrány.