A ma vizsgált teljes lakosságban a Tények volt a nap legnézettebb műsora, 26 százalékos közönségarányt ért el, 1 millió 90 ezer ember volt rá kíváncsi. Azurák Csaba ezért megy felfelé a Médialiftben, Nathan Fillionnal együtt, aki pedig a Castle főszereplőjeként szipkázta el a TV2 nézőit A törvény erejével című filmtől - a krimisorozat nyolcadikként még a tíz legnézettebb produkció közé is befért, 679 ezren figyelték.
A Barátok közt még mindig remekel, magához képest azonban gyengült a teljesítménye, hiszen a tegnapi 1 millió 68 ezer néző nem volt elég a szokásos első helyre, a Tények és az RTL Klub Híradó-ja is megelőzte. A két hírműsor egyaránt 26 százalékos közönségarányt hozott, miközben a Barátok közt 22,3-at - aminek a Fókusz is fölébe ment, 23,9 százalékot ért el, Berényi Miklós alakítója ezért kapott piros nyilat.
A fenti grafikon az esti közönségarányt ábrázolja, jól látszik rajta a Tények és az RTL-es Híradó harca, amely a legnézettebb műsor címéért folyt. Az M1 a Ridikül-lel és a Híradó esté-vel érte el a legmagasabb közönségarányt, a Cool pedig nagyjából kilenctől a harmadik legnépszerűbb csatornává lépett elő a Dr. Csont-tal, a New York-i helyszínelők-kel és a Vámpírnaplók-kal.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el: a napot a TV2 nyerte, 2,2 százalékponttal előzte meg legfőbb riválisát - ráadásul a 18 és 59 év közöttiek körében, vagyis a saját célcsoportban is jobban szerepelt, az RTL Klub csak a 18-49-es korosztályban szerezte meg az első helyet. Az M1 és a Cool, illetve a Cool és a Film+ között egyaránt egy százalékpont a különbség, a Viasat3 pedig ugyanúgy teljesített, mint az RTL II.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.