Media Hungary, második nap: ki Albion Puzsér Róbertje?

Vágólapra másolva!
A Voice sokkal kötöttebb formátum, mint Az ének iskolája vagy a Megasztár volt, a Lakástalkshow-t remek dolog csinálni, de nem hoz elég pénzt, illetve a csatornahűség helyét átvette a márkahűség - derült ki a Media Hungary második napján.
Vágólapra másolva!

A siófoki médiakonferencia második napján is négy teremben zajlottak az események: az első helyszínen a tömegmédia és internet kapcsolatát boncolgatták, a tartalomfogyasztás változásait igyekeztek bemutatni az előadók, illetve kérdés volt, milyen az OTT (Over The Top) befolyása a terjesztői, és tartalomgyártási piacra. Kiderült, hogy a Lakástalkshow-t készíteni kétségkívül szórakoztató, de anyagilag egyáltalán nem hálás dolog (az ismert nevek ellenére), majd egy RTL-es prezentáció után világossá lett, hogy 2011 volt az eddigi csúcsév az RTL Most fennállása során, mert ekkor nem csak X-Faktor ment, hanem Való Világ is, amely után százezrek néztek vissza netes tartalmat.

YouTube-előadás következett, imponáló számokkal, és arra is fény derül, hogy ki Albion Puzsér Róbertje. Ezt egy TV2-es prezentáció követte, itt kiderült, hogy a Voice internetes tartalmai miért nem voltak nézhetőek külföldről.

A B teremben a központi téma a teljesítmény-alapú eszközök kapcsolata volt a tömegmédiával, a C teremben a "HR és personal branding a médiapiacon" kérdéseit igyekeztek megválaszolni, a D-ben pedig a mobilreklámmal, a közösségi hirdetésekkel foglalkoztak az előadók. Előbbiben elmondták, hogy a hazai csatornák úgy szerződnek a tévéműsort gyártóval, hogy utóbbi felel a képernyőn látottakért, azaz amennyiben az NMHH, a Médiatanács megbírságol egy fikciós sorozatot vagy magyar realityt bármi miatt, akkor a gyártó a felelős, annak ellenére, hogy elvileg a csatorna kapja a büntetést (ez laikusok számára nem nyilvánvaló), majd az év legbefolyásosabb női médiaszemélyisége, Vidus Gabriella beszélt a szponzorfinanszírozott műsorokról és a termékelhelyezés buktatóiról.

A konferenciáról itt olvashat többet.