Villámrajt a karrierépítésben a vezetőképző program

Vágólapra másolva!
Pályakezdőként az egyik legjobb elhelyezkedési lehetőség a multik vezetőképző programjain való részvétel.  A túljelentkezés óriási, de aki bejut, villámrajtot vehet karrierje építésében. A cégek ezzel a mézesmadzaggal próbálják magukhoz édesgetni a legtehetségesebb fiatalokat.
Vágólapra másolva!

Vezetőképző vagy gyakornoki programnak hívják a cégek a végzős egyetemisták, főiskolások számára kitalált karriermodellt, amellyel vezetői utánpótlásukat szeretnék biztosítani hosszú távon. A Nestlé, a Procter & Gamble és a Gebrüder Weiss programját mutatjuk be.

3-4 fő kerülhet be a Nestlénél

A Nestlénél a Comex fantázianevet adták a vezetőképző programnak. "A Comex-be évente 3-4 fő kerülhet be. A toborzást a tavaszi börzék alatt kezdjük meg. Első körben begyűjtjük az önéletrazokat, majd a cv-rostán továbbjutóknak ezután egy tesztíráson kell bizonyítaniuk (szakmai és HR-teszt) tudásukat, ezután kerül sor a személyes interjúkra. A kiválasztási folyamatot a felső vezetők bevonásával zajló csoportos kiválasztás, az Assessment Center zárja" - tájékoztatott Fekete Balázs, a cég HR-munkatársa.

Betekintés az értékesítéstől a logisztikáig

A programra kizárólag kiváló angol nyelvtudással, illetve gazdasági jellegű diplomával rendelkező pályakezdők jelentkezését várják. A Comex egyébként 2-3 éves időtartamú. Ez idő alatt a résztvevők betekintést nyernek a vállalat értékesítési, marketing, logisztikai és pénzügyi osztályának működésébe. A jelölteknek minden részlegen különböző szakfeladatokat végeznek. A marketing osztályon például a promóciókban kell segítséget nyújtaniuk, vagy épp a versenytársakat kell figyelniük. Munkájukat folyamatosan egy mentor segíti és felügyeli. "Minden szintet egy prezentáció zár, amely során a felső vezetésnek be kell mutatniuk a tanultakat, emellett az adott osztályok vezetői is véleményt mondanak a résztvevők teljesítményéről" - avatott be Fekete Balázs.

Termékmenedzserek lettek a végzősök

Mint megtudtuk, az elvárásoknak megfelelők akár termékmenedzseri szintig is eljuthatnak a program végéig. A programot eddig 15-en végezték el. "A végzettek jelenleg túlnyomórészt Senior Brand Manager, illetve Brand Manager (termékmenedzser) munkakörben dolgoznak" - mondta el Fekete Balázs.

Projekteken dolgoznak a Procternél

A Procter and Gamble háztartási eszközöket, testápolási cikkeket gyártó és forgalmazó a program minimum 3 hónapos. "A jelentkezőknek ez idő alatt orientációtól függően a pénzügy, az értékesítés, a HR, az információmanagement és a logisztika területén kell bizonyítaniuk rátermettségüket. Feladataik összetettek: általában egy projektet szükséges kidolgozniuk és bevezetniük az adott területen. A HR-t megcélzóknak például feladata lehet egy olyan rendszer elkészítése és bevezetése öt országra vonatkozólag, amely rögzíti a szabadságolásokat" - tájékoztatott Dobi Kitti, a cég toborzási menedzsere.

Két teszt, három személyes interjú a rosta

A programban negyed-ötödéves, kiváló angol nyelvtudással rendelkező egyetemisták, vagy végzős főiskolások vehetnek részt. A felvétel folyamatos. A kiválasztási folyamat egy online és egy problémamegoldó teszt kitöltéséből, illetve három személyes interjúból áll. A kiválasztás angol nyelven is zajlik. Az interjúkon a kérdezők főleg korábbi tevékenységekről érdeklődnek, illetve a pályázók motiváltságát, rátermettségét vizsgálják.