Egy új kutatás megerősítette Newton és Einstein gravitációs törvényét

Hold
A Hold különböző távolságokra kerül a Földtől a keringése során
A fizikusok arról számoltak be július 13-án a Physical Review Letters magazinban, hogy a Föld és Hold közti távolság mérései megerősítik nagyobb pontossággal, mint valaha, hogy az aktív és passzív gravitációs tömeg egy és ugyanaz. - írja a ScienceNews magazin honlapján.

A tömegnek különböző definíciói vannak. A hold pályája megerősíti, hogy kettő ekvivalens. A tömeg összehasonlítás vizsgálatának két módja a newtoni és einsteini elméletek harmonizálása.

A tömeg = tömeg = tömeg.

A fizikusoknak 3 eltérő definíciója van a tömegre, mindegyiket ekvivalensnek vélik. A fizikusok arról számoltak be július 13-án a Physical Review Letters magazinban, hogy a Föld és Hold közti távolság mérései megerősítik nagyobb pontossággal, mint valaha, hogy ezek közül kettő egy és ugyanaz.

Ez az eredmény megerősíti a fizika egyik legalapvetőbb alapját: Newton harmadik mozgás törvényét.

Az inerciális tömeg meghatározza, hogy milyen könnyen gyorsul egy objektum egy erőre reagálva. Az aktív gravitációs tömeg egy objektum gravitációs mezejének erejét határozza meg. A passzív gravitációs tömeg egy objektumra ható erőt szabja meg egy adott gravitációs mezőben.

Claus Lämmerzahl, a németországi Bremeni Egyetem elméleti fizikusa azt mondja, ez a fizika nagy kérdése, hogy ezek a tömegek miért ugyanazok. A tudósok biztosan tudni akarják, hogy nincs közöttük kis eltérés.

A tudósok a Hold pályájának lézer méréseit használták, hogy összehasonlítsanak két eltérő tömegfajtát, az aktív és passzív gravitációs tömeget. Forrás: https://www.sciencenews.org/article/mass-moon-orbit-gravity-space

Korábban a MICROSCOPE kísérlet megerősítette az inerciális tömeg és a passzív gravitációs tömeg ekvivalenciáját műhold fedélzetén végzett teszteken. Az új tanulmányban a tudósok összehasonlították az aktív és passzív gravitációs tömeget a Hold különböző részein talált két elemet illetően: a magban talált vas és a kéregben talált alumínium.

Newton harmadik törvénye azt sugallja, hogy a vas garvitációs vonzása az alumínumra ugyanaz kellene legyen, mint az alumínium vonzása a vasra. Ha az aktív és passzív tömegek különbözőek volnának, az megsértené a szabályt és az egyenetlen kötélhúzás megváltoztatná a Hold pályáját. A Holdnak Földtől való távolságának és pályáján való elhelyezkedésének több évtizedes lézeres mérései alapján az aktív és passzív gravitációs tömegek aránya a két anyagot illetően ugyanaz volt, körülbelül négy trilliomod százalékig.

Ha eltérést találnának, az ellentmondana Einstein gravitációs elméletének, az általános relativitáselméletének is.

(Forrás: ScienceNews: https://www.sciencenews.org/)