Lesifotó készült a Curiosityről

Mars, Curiosity
A Curiosity fénylő pontja a Marson
Lesifotót készített a Marson ügyködő Curiosity roverről a Mars Reconnaissance Orbiter űrszonda. A marsjárót a Naukluft-fennsíkon sikerült lencsevégre kapni.

Érdekes fotót készített a Mars Reconnaissance Orbiter űrszondáján található Nagy Felbontású Képalkotó Berendezés (High Resolution Imaging Science Equipment, HiRise) a Curiosityről: a rover a Naukluft-fennsíkon halad éppen, ez a terület a tizedik és tizenegyedik fúrási célpontja.

A Curiosity fénylő pontja a Marson (a fotó közepe táján) Forrás: NASA

A Marson mozgó rovereket egyébként azért figyelik meg, hogy segítségükkel jobban tanulmányozhassák a bolygó dűnéinek változását. A HiRise a Curiosity monitorozásával egyszerűbben tudja követni a homok mozgását a felszínen, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy többet tudjunk meg a Mars felszíni viszonyairól.

A felszín pontos ismerete pedig

elengedhetetlen ahhoz, hogy egyszer sikeres emberes Mars-misszió landoljon a vörös bolygón, és túl is élhessen ott.

Így sikerült megfigyelnünk például azt is, hogy a Marson valóban tombolnak szélviharok, ahogyan korábban is sejtettük - ezek azonban, mivel a légkör sűrűsége 1%-a a földinek, nem zavarnak sok vizet, kivéve akkor, ha a felkapott homokszemeket az érzékenyebb műszereinkbe fújják, megrongálva azokat.