Egyre kétségbeesettebb a Facebook, egy új tervvel csábítanák vissza a fiatalokat

Facebook logo meta zuckerberg
(FILES) This file photo taken on October 28, 2021 shows an illustration photo taken in Los Angeles of a person watches on a smartphone Facebook CEO Mark Zuckerberg unveiling the META logo. - Shares of Facebook parent Meta plunged 24 percent in opening trading February 3, 2022, weighing on the Nasdaq and threatening the stock market's four-day winning streak. (Photo by Chris DELMAS / AFP)
Vágólapra másolva!
Az ismerősöktől érkező bejegyzések helyett (és mellett) ismeretlenektől érkező, de érdekes tartalmakat szeretne elénk tenni a Facebook.
Vágólapra másolva!

Meglehetősen nagy változásokon esett át a Hírfolyam a Facebook korai időszakától kezdve. Így ideig jellemzően mindenki csak kiírt valami (többnyire érdektelen) dolgot, vagy felrakott egy képet a macskájáról, majd egyre inkább kezdtek megjelenni a különböző cégek és vállalkozások, míg az ember már szinte mást sem látott.

A Facebook aztán igyekezett ezen változtatni, és egy ideje már újra a barátoktól és ismerősöktől érkező bejegyzéseket részesíteni előnyben, de már ez sem az igazi. Ahogy mi is beszámoltunk, a Facebook már unalmas a legfiatalabb korosztálynak, és sorra hagyják el a közösségi óriást olyan újdonságokért, mint a TikTok.

Forrás: AFP/Chris Delmas

Mint írtuk, a 13 és 17 év közötti fiatalok még hét-nyolc évvel ezelőtt is 71%-ban használták a Facebookot, ez azonban mára 32%-ra csökkent, míg a TikTokot ugyanezen korosztály 67%-a használja.

A Facebook pedig úgy döntött, hogy valahogy vissza kellene csábítani a sorra távozó fiatalokat, amihez szerintük leginkább arra van szükség, hogy akár idegenektől, ismeretlenektől származó, de mindenképpen szórakoztató tartalmak kerüljenek a felhasználók elé.

A Hírfolyam tehát hamarosan újra nagy változáson esik át, amihez a Facebook egy Discovery Engine nevű, mesterséges intelligencián alapuló technológiát fejlesztett ki. Gyakorlatilag ez fogja eldönteni, hogy milyen érdekes bejegyzések, videók kerüljenek a felhasználók elé.

Ráadásul a Facebook anyacége, a Meta ugyanezt szeretné bevetni az Instagram esetében is, ami ugyan népszerűségben még tartja magát a TikTokhoz képest, de a cégvezetés szerint fontos azon gondolkodni, hogy a "felhasználók következő generációja miként fogja használni ezeket a platformokat".