Saskia Esken, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) vezetője keményen kritizálta a németországi üzemanyag-támogatás eddigi hatását és lehetségesnek tartja az ideiglenes sebességkorlátozások és a vezetési tilalmak bevezetését, ha az olaj és a benzin ára továbbra is ilyen magas marad – írja a Mandiner a Der Tagesspiegelre hivatkozva.
A baloldali német politikus az újságnak adott interjújában arról is beszélt, hogy
bár az olajtársaságok azt állítják, hogy nem állnak az árkönnyítés és a lakosság közé, ez szerinte nem igaz.
"Ha az üzemanyagárak továbbra is ilyen magasak maradnak, nem zárható ki, hogy keményebb intézkedésekre kerül sor" – hangsúlyozta.
A trösztellenes törvények mellett Esken szerint az egyik eszköz az 1975-ös energiabiztonsági törvény, amelyet az olajválságra reagálva fogadtak el, és amelyet a koalíció most módosított.
Ez lehetővé teszi a kormány számára, hogy ideiglenes intézkedéseket rendeljen el, például vasárnapi vezetési tilalmat – amire az idősebbek még emlékeznek – vagy ideiglenes sebességkorlátozást
– emelte ki a politikus.
Szóba jöhetnek az árplafonok is, vagy – a legszélsőségesebb esetben – az, hogy a kritikus energiaellátási infrastruktúrákban működő vállalatokat korlátozott időre vagyonkezelői felügyelet alá helyezzük
– tette hozzá.
Ahogy az köztudott, Magyarországon benzinár-stop van érvényben, 2021. november 15-től
a 95-ös oktánszámú motorbenzin és a dízelgázolaj legfelső árát literenként 480 forintban határozta meg a kormány.
A benzinár-stopnak köszönhetően egész Európában messzemenőleg Magyarországon a legolcsóbb az üzemanyag.
Erről alább tekinthető meg egy aktuális ártérkép: