Karácsony Gergely háborút indított az autósok ellen

autó, forgalom, dugó, Budapest, közlekedés, érettségi
Vágólapra másolva!
Pénteken újabb támadást intézett az autósok ellen Karácsony Gergely, aki mostanra már azt is meg akarja mondani, hogy az autósok biciklivel közlekedjenek. A főpolgármester abszurd logikája szerint az autósoknak is az a jó, hogy egyre több a bicikliút - vagyis egyre kevesebb az autós közlekedés.
Vágólapra másolva!

Az autósoknak is jobb, ha több biciklis van az utakon - ezt írta ki a nemzetközi kerékpáros világnap alkalmából a közösségi oldalára Karácsony Gergely, aki a jelek szerint mostanra eljutott odáig, hogy

meg akarja mondani, mivel közlekedjenek az emberek.

A baloldali főpolgármester szerint 38 százalékkal többen közlekedtek idén májusban kerékpárral - ezt azonban nehéz ünnepelni, figyelembe véve, hogy ennél nagyobb arányban nőtt az autósoktól elvett útfelületek száma. Karácsony zavaros logikája szerint az autósoknak is az a jobb, ha több a bicikliút Budapesten - vagyis minél kevesebb a hely az autósoknak. A legabszurdabb az, hogy Karácsony elismerte, az autók száma is nőtt - vagyis semmi nem indokolná, hogy területet vegyen el tőlük.

Tudatos kiszorítósdi

Az autósok kiszorítása 2020 tavaszán kezdődött meg, amikor is Karácsony egyszemélyben hozott döntésének következtében a város több pontján is kerékpársávokat alakítottak ki (Bartók Béla út, Üllői út, Nagykörút, Andrássy út).

Ahogy akkoriban tele volt vele a sajtó, a leálló- és parkolósáv mellett felfestett bicikliutak elviselhetetlen dugókat okoztak, ami leginkább a belváros közlekedését bénította meg. Arról nem is beszélve, hogy a szakmai szervezetek balesetveszélyesnek minősítették a kialakított közlekedési helyzetet.

A baloldali vezetést ez a legkevésbé sem zavarta, így a városközpontban azóta is lehetetlen közlekedni.

Budapesti pillanatkép idén májusban Fotó: Koncz Márton - Origo

Karácsony ráadásul hazudott: ugyanis ideiglenes intézkedésként jelentette be a biciklisávok kialakítását, amit a járvány miatt megváltozott közlekedési szokásokkal próbált indokolni, de azt a széles körű tiltakozás ellenére nem vonta vissza, még a járvány vége után sem.

Pedig indokolt lett volna, hiszen a biciklisávok kihasználtsága mindvégig nagyon alacsony volt.

Zéró koncepció

Bár a biciklisávok felfestését követően is látványosak és legfőbbképpen érzékelhetőek voltak a torlódások, a totális káosz tavaly következett be. Ugyanis a főváros érthetetlen módon több projektet is egyszerre indított el, ami lehetetlenné tette az autósok helyzetét. Az időben összecsúszó felújítási és átépítési munkálatok további nehézséget okoztak és okoznak ma is a közlekedőknek.

A Lánchíd minimum két és fél évig tartó felújítása, továbbá a tavalyi év végéig tartó munkálatok, a gyalogossétány kialakítása a pesti alsó rakparton, a Hegyalja út felújítása, a Batthyány tér buszparkolóinak áttelepítése, és végül az augusztusban elkezdődött Blaha Lujza téri felújítás (ami a tervek szerint 2022 végéig fog tartani) külön-külön is komoly problémát okozna, nemhogy egyszerre.

Karácsony érezve az elégedetlenséget, meghirdette az úgynevezett új lámpaprogramot, ami viszont óriásit bukott. A Blaha Lujza tér környékén, ahol jelenleg is állnak, vagy nagyon lassan haladnak a munkálatok, a kialakult dugókat jól láthatóan nem tudta csillapítani, annyira nem, hogy a buszok rendszeresen megrekednek a mellékutcákban. Másrészről a 4-es és a 6-os villamosjáratok menetideje megnövekedett.

A baloldali városvezetés megpróbálja kiszorítani az autósokat a városból Fotó: Csudai Sándor - Origo

Eltitkolt tervek

Már ezek a lépések is nagy visszhangot váltottak ki, a legdurvább még hátra volt. A főpolgármester ugyanis pár nappal a baloldal számára óriási vereséggel végződő parlamenti választás után minden addiginál látványosabban folytatta az autósok kiszorítását a városból. Ez azt is jelenti, hogy tisztában volt azzal, ötlete ellentétes a budapestiek érdekeivel, azt nem támogatják.

„A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a Lánchídtól délre eső rész teljesen autómentes lesz. Ennek bejelentésével várnom kellett eddig a hétig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá" – nyilatkozta egy lapinterjúban, elismerve, hogy a baloldal választási eredményei érdekében nem ismertette idejében a pesti alsó rakpart autómentesítésének részleteit.

Egyébként a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) a napokban tette közzé online konzultációját, ami szerint

a budapesti vállalkozások többsége nem ért egyet Karácsony terveivel.

A főpolgármester nem merte a parlamenti választás előtt nyilvánosságra hozni a terveit Fotó: Csudai Sándor - Origo

A több mint 11 ezer válaszadó 64 százaléka ellenzi a tervet, 69 százalékuk szerint rontani fogja a fővárosi autós közlekedési helyzetet, 61 százalékuk pedig úgy látja, hogy a tervezett intézkedés a helyi vállalkozókra és gazdaságra tekintve is hátrányos következményekkel jár majd - derül ki a kutatásból, aminek következtében a BKIK szakmai egyeztetést kezdeményezett a fővárossal.

Mi lehet az oka Karácsony autósellenességének?

Ezek után felvetődik a kérdés, hogy a főpolgármester miért konfrontálódik ennyire a gépjárművel közlekedőkkel.

Sokan úgy tartják, hogy ennek köze lehet ahhoz, hogy a baloldali politikus többször is megbukott a KRESZ-vizsgán, így a mai napig nincs jogosítványa. Egyes elmondások szerint kétszer biztosan, de lehet, hogy négyszer is neki futott, hiába.