Karácsony eltitkolta a pesti rakpart lezárását, mert tudta, hogy a budapestiek ellenzik

dugó, közlekedés, forgalom, autó, belváros, Budapest, Erzsébet híd, pesti rakpart, 2021.09.01.
Vágólapra másolva!
Karácsony Gergely, tartva a népszerűtlen lépés politikai következményeitől, inkább nem jelentette be az országgyűlési választás előtt, hogy a pesti alsó rakpartot elvenné az autósoktól. 
Vágólapra másolva!

Tíz nappal az országgyűlési választás után akaratlanul is leleplező borítóképpel jelent meg interjú a volt indexesek blogján, a Telexen, amelyen Karácsony Gergely főpolgármester behúzott nyakkal, félszegen, sandán néz oldalra.

Ennél is leleplezőbb volt, amit a baloldali főpolgármester mondott, bevallotta ugyanis, hogy sok mindenről nem beszéltek a kampányban, hogy „ne okozzanak problémát a koalíciós együttműködésben". Cinikusan azt mondta: ezek olyan lépések, amelyet nem lehetett a választási kampányban bejelenteni.

– fejtette ki a főpolgármester.

Az elhallgatott tervek kapcsán a szokásos hárítás következett: ő nem hibázott, ez csak a Fidesz miatt történt így. „A kampány a leegyszerűsített igazságok világa, erre jön a Fidesz propagandagépezete, ami a leegyszerűsítéseket az ostobaságig fokozza, és teljesen biztos, hogy akármit is csinálok, mondok, azt kiforgatták volna" – adott magyarázatot a főpolgármester. Hozzátette: a népszerűtlennek ígérkező lépéssel nem akart támadási felületet adni.

Ezután még inkább belemerevedett az áldozati pózba, amikor azt mondta: „a statisztikák szerint kevesebb dugó van Budapesten mint 2019-ben volt, de tudom, hogy a tények és az érvek nem számítanak a magyar belpolitikában."

Erről a budapesti autósok tudnának mesélni. Mint ismert, Karácsony totojázása miatt

számos felújítás csúszással kezdődött 2021 nyarán, amikor több közlekedési csomópontot, így a Blaha Lujza teret, a Lánchidat, illetve a rakpart egy részét egyszerre kezdték el újjáépíteni.

Mindez óriási forgalmi dugókat és káoszt okozott a közlekedésben. 2023-tól pedig a pesti alsó rakpart Lánchídtól délre eső szakaszát végérvényesen elveszi az autósoktól. Hogy milyen alternatív útvonalak lesznek a rakpart helyett, az még rejtély, de az már biztos, hogy az autós forgalmat így kénytelenek lesznek beterelni a belvárosba, ezért közlekedési káosz varható.