Több bejelentéses eljárás is folyamatban van a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) a kínai Temu online piactér kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatban. A GVH vizsgálói értékelik a beadványokban foglaltakat, illetve részletes adatgyűjtést végeznek. Ezek alapján pedig
a nemzeti versenyhatóság megteszi a szükséges intézkedéseket a magyar fogyasztók védelme érdekében, indokolt esetben versenyfelügyeleti eljárást indít
– erről adott tájékoztatatást a hatóság.
A bejelentéses eljárásokban a GVH azt vizsgálja, hogy fennállnak-e a versenyfelügyeleti eljárás elrendelésének feltételei, azaz felvetődik-e a GVH hatáskörébe tartozó, valószínűsíthetően a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát sértő magatartás a bejelentett vállalkozás részéről. A bejelentéses és panaszos eljárásokról részletes tájékoztatás itt érhető el.
A Temu a közelmúltban feltűnt kínai online piactér, amely nagyon erős reklámkampánnyal, olykor valószerűtlenül nyomott áraival a magyarországi vásárlók körében is ismertté vált.
Nemzetközi szinten pedig komoly kihívója lett az Alibaba, Shein, Wish nevű online áruházaknak is.
A GVH az elmúlt években többek között a Google, illetve a PayPal számára is előírt versenykorrekciós kötelezettségeket, az Apple és a Booking.com pedig jelentős versenyfelügyeleti bírságokat fizetett Magyarországon. A Booking.com kapcsán folyatott vizsgálatról az Origo is beszámolt.
A magyar versenyhatóság 2023 februárjában zárta le vizsgálatát a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piacterével, a Wish-el szemben. Ahogy az Origo akkor megírta, a globális platform működtetője összetett jóvátételi csomagot – benne az érintett, mintegy 100-150 ezer magyar fogyasztó pénzügyi kompenzálását – vállalt, illetve számos ponton módosította a működési gyakorlatát, hogy elkerülhesse a bírságot.