Egyre zsúfoltabb a selyemút

új selyemút
(160914) -- BEIJING, Sept. 14, 2016 (Xinhua) -- File photo taken on July 18, 2013 shows the first direct cargo train leaving from Zhengzhou to Europe at the railway container center in Zhengzhou, capital of central China's Henan Province. Zhengzhou is one of the Chinese cities having direct cargo trains to Europe. Starting from Zhengzhou, a logistics center and transport hub in Henan, the 10,214-kilometer Zhengzhou-Europe international shuttle train crosses the border at the Alataw Pass in Xinjiang before passing through Kazakhstan, Russia, Belarus and Poland on its way to Germany's Hamburg. The Zhengzhou-Europe express railway service, which opened in July, 2013, has brought more imported goods, such as IT products, clothes, food and automobile parts to Chinese and European customers. The ancient Silk Road linked China and Europe, and people along the road traded not only commodities but exchanged their cultures and civilizations. Today, cargo trains were a logical development, opening a new channel for the transfer of goods to and from China's central and western regions to compete with the traditional maritime route from the east coast. (Xinhua/Zhu Xiang) (zyd)
Vágólapra másolva!
Rohamosan növekszik az Európa és Kína közötti áruforgalom vasúton, a bővülés mértéke tavaly 64 százalékot ért el. A selyemút legforgalmasabb útvonalai Oroszországon, Kazahsztánon és Fehéroroszországon át vezetnek, a forgalom éveken belül elérheti az évi egymillió konténert - írta csütörtöki számában a Magyar Nemzet.
Vágólapra másolva!

Az eurázsiai széles nyomtávú

vasúti útvonalon 2025-re a kezelt áruk mennyisége mintegy egymillió standard konténerre (TEU) nőhet

- nyilatkozta Alekszej Grom, az orosz-kazah-belorusz logisztikai szolgáltató, a United Transport and Logistics Company - Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA) főigazgatója a Sueddeutsche.de hírportálnak.

A koronavírus-járvány 2020-ban kiugró mértékű növekedést eredményezett a vasúti szállításban.

Ez a tendencia azt mutatja, hogy ma már nem annyira a vonatok sebességének növelésére van szükség, hanem inkább a menetrend betartására, valamint a határátkelés gyorsítására - fejtegette Grom.

Az UTLC ERA, amely az új selyemút vasútján az összes vasúti szállítás 91 százalékáért felelős, tavaly 546.900 TEU-t szállított Európából Kínába és vissza. Ez 64 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest.

Mindenekelőtt az orvosi készítmények és eszközök, valamint autó- és elektronikai alkatrészek, illetve a hűtőfolyadékok keltek útra széles nyomtávú vasúton.

Pozitív hatása volt annak is, hogy Oroszország 2020 tavasza óta engedélyezi az úgynevezett szankcionált áruk, különösen a gyümölcsök, zöldségek és a kiváló minőségű élelmiszerek szállítását.

Illusztráció Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Zhu Xiang

Az Európa és Kína közötti vasúti árufuvarozás, amely minden növekedése ellenére a teljes szállítási mixnek összesen csak mintegy három százalékát teszi ki, egyre inkább kiegészíti a tengeri áruszállítást.

Bár a teherfuvar olcsóbb tengeri úton, mint vasúton, sok hétig, néha akár hónapokig is tart. A vasúti szállítás menetideje viszont egyre rövidebb, jelenleg átlagosan tizenkét nap. Azt is számításba kell venni, hogy a vasúti szállítás 95 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a légi áruszállítás.