Magyarországi leányvállalatot alapított a Rolls-Royce

Rolls-Royce Trent 1000
(FILES) In this file photo taken on July 04, 2013 Staff look at a Rolls-Royce Trent 1000 turbofan engine during an event to mark the arrival of a British Airways Airbus A380 at Heathrow Airport in London on July 4, 2013. Britain's Rolls-Royce sank into the red in the first half after taking another big hit from expensive repairs to its Trent 1000 engine, it said n August 2, 2018. / AFP PHOTO / Justin TALLIS
Vágólapra másolva!
Munkavállalókkal folytatott konzultációt követően a Rolls-Royce felvásárolta a Siemens korábban eAircraft részlegként ismert elektromos és hibrid légi hajtásrendszereket fejlesztő üzletágát. Ezzel a lépéssel a Rolls-Royce magyarországi leányvállalatot hozott létre, ahol a Siemenstől átvett több mint 100 mérnök dolgozik majd - írja az Origóhoz eljuttatott közleményében a vállalat.
Vágólapra másolva!

Az idén júniusban bejelentett üzlet megkötése a Rolls-Royce-nak a repülőgépipar villamosítását előtérbe helyező stratégiájához illeszkedik, valamint hozzájárul a vállalati célok gyorsabb eléréséhez, azaz hogy meghatározó szerepet töltsön be a repülés „harmadik korszakában."

- mondta el Rob Watson, a Rolls-Royce Electrical igazgatója.

A Rolls-Royce márkanevet sokan luxusautóiról ismerik, de a vállalat a légiközlekedés egyik legnagyobb beszállítója - az autógyártás már a BMW-hez tartozik Forrás: AFP/Justin Tallis

Paul Stein, a Rolls-Royce műszaki igazgatója hozzátette: „A most felvásárolt technológiai portfólió és készségek kiegészítik a jelenlegi elektromos fejlesztéseinket, amelyek magukban foglalják a mikrogrideket és a vonatokhoz fejlesztett hibrid-elektromos rendszereket, valamint repülőipari megoldásainkat.

Továbbra is azon dolgozunk, hogy növeljük gázturbináink üzemanyag-hatékonyságát, magasabb szintre emeljük a repülőgép és a hajtómű közötti integrációt, és előmozdítsuk a fenntartható üzemanyagok fejlesztését."

A Siemens korábbi magyarországi és német üzletága mintegy 180 szakembert foglalkoztat, akik a teljesen elektromos és hibrid megoldások széles skáláját fejlesztik a repülőipar számára.

Ők továbbra is a jelenlegi helyszíneken folytatják a munkát.

A Rolls-Royce sikeres szárazföldi teszteket végzett egy hibrid hajtásrendszeren, amely számos kisebb platformon alkalmazható, ideértve az EVTOL járműveket (hibrid- elektromos, függőleges fel- és leszállásra képes légi járművek), a kereskedelmi közforgalmú repülőgépeket és a hibrid helikoptereket.

Ezek a tesztek a világ egyik legátfogóbb hibridrepülőgép-hajtómű fejlesztési és integrációs programjának részét képezik, előkészítve az utat a 2021-es kísérleti tesztrepülésekhez.

A megállapodás a Rolls-Royce villamosítással kapcsolatos bejelentéseinek sorozatában a legújabb fejlemény. A vállalat augusztus végén Skandinávia legnagyobb regionális légitársaságával, a Widerøe-vel indított közös kutatási programot a kibocsátásmentes repülés kapcsán.

A program része a légitársaság azon törekvésének, hogy 2030-ra lecseréli és villamosítja régi regionális flottáját.

A Rolls-Royce több mint 150 országban van jelen, ügyfelei között több mint 400 légitársaság és lízingügyfél, 160 fegyveres erő, 70 tengerészeti flotta, és több mint 5000 energia- és nukleárisenergia-termelő vállalat található. 2018-ban az éves bevétele 15 milliárd font volt, amelynek mintegy fele az értékesítés utáni szolgáltatásokból származott. Tavaly a cég 1,4 milliárd fontot fektetett kutatásba és fejlesztésbe.