Rekordösszeget fektet a Toyota az ázsiai Uberbe

Uber Cab Apple iPhone 6s New York City Taxi Call Smart Phone Travel Using Phone People Traveling Public Transportation Women Females Yellow Taxi Chauffeur Calling Apple Computers Business Travel One Person Mobility Competition Communication On The Move In
New York, USA - May 6, 2016: Person using the Uber Taxi Cab App on Apple iPhone 6s Plus in the streets of New York City. The classic NYC Yellow Cab, which is the Uber Service Competition unsharp in the background. Uber Inc., based in San Francisco, develops, markets and operates the Uber mobile app, which allows consumers with smartphones to submit a trip request which is then routed to Uber drivers who use their own carr as an alternative to the classic taxi service.
Vágólapra másolva!
Autógyártó cégek már korábban is megjelentek a fuvarmegosztó piacon, ám olyan nagyságrendű invesztíciót, mint amire a Toyota készül, még egyikük sem hajtott végre. A japánok azt vallják: ezzel a saját jövőjükbe is befektetnek.
Vágólapra másolva!

A Toyota egymilliárd dollárt fektet be az ázsiai Grab fuvarmegosztó cégbe, amely az Uberhez hasonló szolgáltatásokat kínál a délkelet-ázsiai régióban. Ezzel a japán autógyártó óriás szorosabbra vonja tavaly megkezdett együttműködését a szingapúri központú startuppal. A két társaság kölcsönösen egy-egy menedzsert delegál a másik vezetőségébe.

Autógyártó cég soha ekkora összeget nem fektetett még be a fuvarmegosztó szektorban

– olvasható a CNBC összefoglalójában. A friss tőkével a Grabnek lehetősége nyílik arra, hogy a fuvarmegosztás mellett kapcsolódó tevékenységeiket – a házhozszállítást és a mobilfizetést – is fejlesszék. A Toyota pedig fokozottan integrálni tudja például telematikus biztosítását, az előre jelzett karbantartási szolgáltatást, illetve finanszírozási programját a Grab tevékenységébe.

Forrás: Getty Images/Alexander Hafemann/Alexander Hafemann


A Grab igen népszerű Délkelet-Ázsiában, hiszen több mint 100 millió mobilkészülékre töltötték le appját, napi 6 millió fuvarmegosztást bonyolít le és 6,6 millió regisztrált sofőrrel rendelkezik.

Ez az egyik legnagyobb szabású befektetés, amit a Toyota alaptevékenységén, az autógyártáson kívüli területen végrehajt. A Marketwatch beszámolója szerint a japánok attól tartanak, hogy az autógyártó iparág veszélybe sodródhat az önvezető és a megosztott járművek világában. Ez pedig egyfajta előremenekülésre készteti őket, arra hogy új területeken vessék meg a lábukat, biztosítva ezzel a saját túlélésüket.