Vágólapra másolva!
A Volkswagennél kirobbant botrány után alaposan megromlott a dízelmotorok általános megítélése. Egyre többen, így a BMW vezérigazgatója, Harald Krüger is azt jósolja, hogy a dízelmotoros autók végleg eltűnhetnek a kínálatból, a helyükre elektromosak kerülhetnek. A Tesla nemrég bevezetett önvezető rendszeréről pedig úgy véli a menedzser, hogy szerinte még túl kiforratlan ahhoz, hogy a fogyasztók máris használják.
Vágólapra másolva!

Kemény szavakat mondott a német Handelsblatt lapnak adott interjújában Harald Krüger, a BMW elnök-vezérigazgatója. A téma az autózás jövője volt, és persze ezzel kapcsolatban nem kerülhették meg a Volkswagennél kipattant dízelügyet. Krüger szerint a közeljövőben egyre szigorodó

környezetvédelmi előírásokat a dízel erőforrások nem lesznek képesek teljesíteni, így akár végleg el is tűnhetnek az autókból.

Helyüket pedig nem más, mint az elektromos hajtás veheti át, és szerinte ebben az igazi úttörők azok a márkák lesznek, akik csak most ismerkednek az autógyártással, mint például a Tesla, a Google vagy majd esetleg az Apple.

Harald Krüger, a BMW elnök-vezérigazgatója Forrás: BMW

Krüger szerint azonban az Európai Unió által a gyártók számára

2020-ra előirányzott szén-dioxid kibocsátási előírások egyelőre teljesíthetetlennek tűnnek dízelmotorok nélkül,

mivel azok átlagosan 30 százalékkal fogyasztanak kevesebbet, mint a benzinesek. A limitértékek teljesítése már most sem egyszerű feladat, úgy véli, ez vihette a VW-t is a csalás felé.

Krüger hangsúlyozta azt is, hogy a német kormány részéről további támogatásokra van szükség az elektromos autók elterjesztéséhez, valamint szükséges a megfelelő töltőállomás-hálózat kiépítése is. Németország tervei szerint 2020-ig már egymillió elektromos autót szeretnének az utakon látni, ehhez viszont ösztönző programokra van szükség mind a fogyasztó, mind pedig az autógyártók felé.

Tesla Model S és Roadster Forrás: Tesla

Krüger az interjúban kitért a Tesla részlegesen önvezető rendszerére, amely az októberi, 7.0-s szoftverfrissítéssel érkezett meg a Model S autókba.

„Az appok világában be lehet vezetni úgy egy terméket, hogy csak 70-80 százalékban van készen, aztán a felhasználók visszajelzései segítségével fejezik be. Ezt viszont teljességgel lehetetlen az autók biztonsági felszereltségével megtenni" – nyilatkozta Krüger, hozzátéve, hogy már a BMW-nek is a bitrokában van olyan önvezető rendszer, amely 120 km/h-s tempóig képes helyettesíteni a vezetőt. A Teslával ellentétben a BMW azonban még nem kezdi el forgalmazni, amíg nincs megbizonyosodva arról, hogy minden hibát kiküszöböltek belőle.