Sosem látott típusokkal készült Párizsra a Lotus

Vágólapra másolva!
Jól ismert modelljeit leváltó újdonságai mellett három, meglepő tanulmányautóról is lerántotta a leplet a brit sportkocsigyártó.
Vágólapra másolva!

A kilencvenes években még létező, azóta elfeledett Elan utódját a Porsche 911 méltó ellenfelének szánja a Lotus. Formatervét kivételesen nem a Lamborghini, hanem a Honda modelljei ihlették, egyszerre fedezhetünk fel rajta az Integrán és a CR-Z is látható, jellegzetes stíluselemeket, a frissen bevezetett arculatba azonban beleillik az autó.

A Porsche nyomába érni nem lesz egyszerű feladat, az angolok középmotoros sportautóját egy négyliteres, V6-os 450 lóerős, 465 Nm nyomatékot teljesítő motor hajtja, melynek erejét egy hétfokozatú váltó juttatja át a hátsó kerekekre. A mindössze 1295 kilogrammot nyomó sportkocsi 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, a bátor tulajdonos akár 310-zel is száguldozhat, ha talál egy megfelelő aszfaltcsíkot. A 2013-ban bemutatkozó szériaváltozat 75 000 fontért, nagyjából 23,7 millió forintért, akár hibridváltozatba is megvásárolható lesz.

Forrás: [origo]

Vegyes üzemű kivitelt az egy évvel későbbre ígért Eterne fantázianevű újdonságból is terveznek, melynek igazi különlegessége, hogy kettő helyett négy ajtóval készül, így a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy az egyelőre csupán koncepcióautóként bemutatott Mazda Shinari és a Lamborghini Estoque ellenfele lehet. Nem meglepő, hogy utóbbira megszólalásig hasonlít, még a fényezése is szinte pontosan ugyanolyan árnyalatú szürkére sikerült. Az ötliteres, V8-as 620 lóerős sportlimuzin hátsó vagy összkerékhajtással készül, négy másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és az Elanhoz hasonlóan 300 km/óra felett is száguldhatunk vele. A német autópálya közelében lakó és dolgozó, sietős üzletembereknek jó választás lehet az autó, a szintén 2014-ben érkező városi kisautó azonban nagyobb érdeklődésre számíthat.

Forrás: [origo]

Az egyszerűen City Car névre keresztelt tanulmány a Genfi Autószalonon bemutatott Proton Emas műszaki alapjaira épül, és hibrid, valamint teljesen elektromos kisautóként is gyártásba kerülhet. Előbbi egy 1,2 literes benzinmotor és egy rásegítő elektromotor összeépítésével születhet, melyek együttes erővel a Lotus névhez hűen a hátsó kerekeket hajtják. Az erőátvitelt egy fokozatmentes váltóra bízzák, melybe hat kapcsolási pontot programoznak. A városi autózáshoz szükséges 50 km/órás tempót 4,5, a százas sprintet kilenc másodperc alatt teljesíti a legkisebb Lotus, amely 6,3 millió forintnak megfelelő angol fontért kerülhet a kereskedésekbe.

Forrás: [origo]