Superman visszatér

Vágólapra másolva!
Csaknem húsz év után viszontláthatjuk a moziban a kék kezeslábasba bújtatott képregényhőst, Supermant a Közönséges bűnözők rendezőjének tolmácsolásában.
Vágólapra másolva!

Ha nem bírsz a bemutató napjáig várni, játssz velünk, és jegyet nyerhetsz a Superman visszatér premier előtti vetítésére az [origo] filmklubba!

A Superman visszatér valóban a képregényhős nagy visszatérését jelenti: mozifilmben csaknem húsz éve, a Christopher Reeve főszereplésével készült Superman IV-ben tette utoljára tiszteletét. A film története akkor kezdődik, amikor a hős öt év távollét után visszaérkezik a Földre, és ráeszmél, hogy sok minden megváltozott, mióta szó nélkül otthagyta szerelmét, Loist és Metropolis védtelen lakóit. Úgy tűnik, Lois új életet kezdett szerelme nélkül, menyasszony lett és egy kisfia is van. Superman főellensége, Lex Luthor pedig éppen megszökött a börtönből, és tervet főz ki arra, hogy hogyan vegye át az uralmat a világ fölött. Supermannek a korábbiaknál is nagyobb kihívással kell szembenéznie, ha meg akarja menteni az emberiséget és vissza akarja szerezni szerelmét.


A legújabb Superman-filmet Bryan Singer rendezte, aki a Közönséges bűnözők-kel került a reflektorfénybe, majd az X-Men első és második részével bizonyította, hogy van érzéke a képregény-adaptációkhoz. Az X-Men 3 rendezéséről kifejezetten Superman kedvéért mondott le. A főszerepet a gyakorlatilag teljesen ismeretlen, de szuperhőshöz illő arcberendezkedést birtokló Brandon Routh alakítja, Loist pedig a mindössze 23 éves Kate Bosworth formálja meg, akit a magyar közönség A vonzás szabályai-ból és a Drogtanyá-ból ismerhet. A film Singer és Kevin Spacey újbóli együttműködésére is alkalmat adott, hiszen Lex Luthort a kopaszra borotvált "Verbal Kint" alakítja.


Singer az atmoszféra megteremtésekor arra helyezte a hangsúlyt, hogy a modern környezet ellenére nosztalgikus, régies hangulatot csempésszen filmjébe. Erről így beszélt egy interjúban: "Egy nosztalgikus figurát kell maivá tenni anélkül, hogy elveszne a klasszikus jellege, az idealizmusa, az, ami igazán Supermanné teszi őt. ... A film teljesen modern környezetben játszódik, ahol mindenki mobiltelefont használ, de a kosztümök és a díszletek a harmincas évek végére utalnak, a gazdasági világválság utáni időszakra, amikor a képregény készült. Hasonlóképpen a világ legmodernebb digitális kamerájával, a Panavision Genesisszel vettük fel a filmet, ugyanakkor régies hatást keltő optikákat és világítást alkalmaztam."