A BMW balesetmentes hétvégét vár Indianapolisban

Vágólapra másolva!
A BMW csapat számára örökre emlékezetes marad a Kanadai Nagydíj, mivel a mennyet és a poklot egyaránt megjárta, így Kubica óriási balesete, és Heidfeld szenzációs második helyezése egyaránt beszédtéma lesz még. Mindemellett, most már a soron következő Amerikai Nagydíjra kell koncentrálnia a német alakulatnak.
Vágólapra másolva!

Nick Heidfeld kellemes és kevésbé kellemes emlékeket őriz az indianapolisi futamokról. 2001-ben a hatodik helyen végzett, míg a legrosszabb, a tavalyi balesete volt itt. Ez utóbbi ellenére a német pilóta kedveli az indianapolisihoz hasonló, különleges pályákat, melyeken az autók is speciális beállításokat igényelnek.

"Tetszenek az olyan pályák, amelyek megkülönböztető karakterrel bírnak és az indianapolisi egyértelműen ilyen, az amerikai motorsport szimbóluma. A pálya magas dőlésszögű kanyarja annak ellenére valami különleges a Forma-1 számára, hogy a versenyzőknek nem igazán jelent kihívást egyenletesen egy vonalban vezetni"- jellemezte röviden a pályát Heidfeld.

"Indianapolisban jóval nehezebb megtalálni az autó megfelelő beállításait, hiszen egyrészt a majdnem két kilométer hosszú padlógázos szakasz alatt is a lehető leggyorsabbnak kell lenned, de elegendő leszorítóerővel is rendelkezned kell a sok kanyarban"- folytatta a német pilóta.

"Az emlékeim Indianapolisról elég változatosak. 2001-ben az eddigi versenyeim egyik legjobbikát teljesítettem itt, mivel a hatodik helyen végeztem úgy, hogy az első, a második és a létfontosságú hetedik sebességi fokozatom nem működött."

"Kevésbé kellemes élmény számomra a tavalyi balesetem. Jól mentünk a kvalifikáció során, de röviddel a rajtot követően, belekeveredtem egy karambolba. A karrierem során először és remélem, hogy utoljára is, többször átfordultam az autómmal"- mesélt amerikai élményeiről a 30 éves Heidfeld.

Mario Theissen, a BMW motorsport igazgatója az Amerikai Nagydíj kapcsán kifejtette, hogy a BMW csoportnak kulcsfontosságú ez a futam, mivel az Egyesült Államokban több autót ad el, mint Németországban. Elmondta továbbá, hogy Indianapolisban a versenygépek motorjai nagy mechanikai terhelésnek vannak kitéve, a pilóták 23 másodpercig mennek egyenletesen hetedik fokozatban.

"Az elmúlt években a BMW különböző balesetek miatt rengeteg pontot veszített el ezen a pályán. Ha ebből a nézőpontból közelítem meg a dolgokat, akkor mindenek felett azt remélem, hogy balesetmentes hétvége lesz Amerikában"- fejezte ki reményeit Theissen.