A Super Aguri kínos helyzetbe hozta a Hondát

Vágólapra másolva!
A Honda nagyon rosszul kezdte az idei évet, ez abból is látszik, hogy még egyetlen pontot sem sikerül szereznie, az istálló eddigi legjobb eredménye egy szerény tizenegyedik hely. Legjobban viszont az bosszantja a csapatfőnököt, Nick Fryt, hogy a Honda kiscsapata, a Super Aguri már előttük jár.
Vágólapra másolva!

Nick Fry ugyan örömét fejezte ki, hogy a Honda fiókcsapata, a Super Aguri ilyen versenyképes az idén, de azt is megjegyezte, hogy a gyári csapatnak sokkal gyorsabbnak kellene lennie.

Mikor a Honda vezetősége beleegyezett, hogy a tavalyi RA106-os modellje alapján készülhet el a Super Aguri idei autója, valószínűleg senki sem gondolt arra, hogy a kiscsapat majd lépést tud tartani a gyári gárdával. Ha viszont a világbajnokság állására tekintünk, jól látható, hogy a négy futam után az egykori Forma-1-es pilóta, Aguri Szuzuki vezette csapat előrébb jár, hiszen neve mellett már szerepel egy pont.

Ha a papírformát vesszük figyelembe, akkor erre elvileg nem kerülhetett volna sor, hiszen a Hondának nem csak jobb a pénzügyi, személyzeti és technikai helyzete, de náluk versenyez a modernebb autóban a Super Aguri pilótáinál azért többre taksált Jenson Button és Rubens Barrichello is. Ez még akkor is kínos a Hondára nézve, ha a két csapat egyforma gumikat és a motorokat használ.

"Örülök nekik, hiszen mindannyian a Honda család tagjai vagyunk"- nyilatkozta Nick Fry, a Honda csapatfőnöke, aki különösen Anthony Davidson és Takuma Szato sikereinek örül, a két versenyző ugyanis a Hondával is szerződésben áll.

Az azonban érthetően nem tetszik az 50 éves britnek, hogy a fiókcsapatuk előttük áll: "Utálom ezt a helyzetet, de gratulálok a teljesítményükhöz, nagyon jók."

Nick Fry viszont nem tartja valószínűnek, hogy a Super Aguri a szezon végéig meg tudja őrizni a jelenleg elfoglalt nyolcadik helyét a konstruktőrök versenyében: "A Forma-1-ben folyamatosan fejleszteni kell, de a Super Agurinak nincs annyi pénze, hogy bírja ezt a tempót. Nagyon nehéz lesz számukra ezt a szintet tartani."

Mint tudjuk a Super Aguri az egyik legkisebb költségvetésből dolgozó istálló, de második évére már a középmezőnybe küzdötte fel magát, míg a Honda csapata idén rég nem látott mélyrepülést folytat, és továbbra is alulmúlja a várakozásokat.