Massa nem csak a dobogón ünnepelhet

Vágólapra másolva!
A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa 1981. április 25-én látta meg a napvilágot, ami annyit jelent, hogy Sao Paulo gyöngyszeme a mai nap folyamán huszonhat gyertyát fújhat el születésnapi tortáján.
Vágólapra másolva!

A brazil versenyző bő egy héttel ezelőtt Bahreinben afféle előszülinapi ajándékkal lepte meg magát, hiszen a szezon harmadik futamán az eredményhirdetésen az ő tiszteletére játszották el a brazil himnuszt.

Felipe Massa minden valamirevaló pilótához hasonlóan kartozással kezdte versenyzői karrierjét, még 1990-ben. Viszont a többséggel ellentétben ő sokáig itt is ragadt, hiszen még 1998-ban is a kis négykerekűeket nyüstölte, de még ebben az évben bemutatkozott a brazil Formula Chevrolet sorozatban, amit 1999-ben meg is nyert.

2000-ben duplázni tudott, hiszen nem talált legyőzőre sem az olasz, sem az európai Formula Renault sorozatban. 2001-ben a Formula 3000-es széria nyolc futamából hatot megnyert, így nem is lehet kérdés, hogy ebben az évben ki lett a bajnok.

Ennél a sikernél viszont talán még fontosabb lehetett Massa számára, hogy először tesztelhetett Forma-1-es autót a Sauber csapatnál, Mugellóban. Ez a gyakorlás annyira jól sikerült, hogy a mindössze 19 éves Felipe a 2002-es F1-es idénynyitón már a rajtrácson találta magát az egyik Sauberben ülve.

Az első évben nem sok babér termett a fiatal dél-amerikainak, mindössze négy pontot szerzett, legjobb eredménye pedig egy ötödik hely volt. Akkori csapatfőnöke, Peter Sauber és a Ferrari jó kapcsolatot ápolt egymással, így nem volt akadálya annak, hogy Massa tesztpilótaként csatlakozzon az olasz gárdához.

Ezt sokan visszalépésnek tekintették, de az ekkor még mindig csak 22 éves sofőr sokat tanult a Ferrarinál eltöltött 2003-as szezonban, és mivel Peter Sauber is látott benne fantáziát, ezért örömmel vette vissza csapatához. Massa a Saubernél eltöltött 2004-es és 2005-ös szezonban 12, majd 11 pontot gyűjtött, ám ez, illetve a 2003-as tesztév elég volt a Ferrari vezetőségének ahhoz, hogy 2006-ban a távozó Rubens Barrichello helyére a fiatal pilótát ültesse be versenygépébe.

A kritikusok hangja ismét felerősödött, hiszen a másik autót minden idők legeredményesebb klasszisa, Michael Schumacher vezette, aki korábban Eddie Irvine-ból és Rubens Barrichellóból is remek másodhegedűst faragott. Massa azonban a hétszeres világbajnok árnyékában sem tompult el, és első ferraris szezonjában két futamgyőzelemmel, valamint az év végi, összetettbeli harmadik hellyel válaszolt a kétkedőknek.

Michael Schumacher tavaly visszavonult, de Massa nem lélegezhetett fel, hiszen Kimi Raikkönen személyében újabb nagymenőt kapott maga mellé. A brazil ráadásul nem kezdte kifejezetten jól a 2007-es évadot, az első két versenyen, két különböző forgatókönyv alapján egy hatodik és egy ötödik helyet szerzett.

A harmadik nagydíjat, a bahreinit viszont már megnyerte, és ezzel nem engedte végleg elveszni világbajnoki reményeit. Az élcsoport talán minden korábbinál szorosabb, ugyanis a három 22 pontos versenyző (a két mclarenes, Fernando Alonso és Lewis Hamilton, valamint csapattársa, Kimi Raikkönen) mögött ötpontos hátrányban Felipe a negyedik. Így a brazil is versenyben van a végső győzelemért, és a legutóbbi versenyen nyújtott teljesítményét látva nem is lenne meglepetés, ha a ma 26 éves Massa év végén is kis ünnepségre hívná ismerőseit. Olyanra, amilyet egy világbajnok tart.