A Bridgestone szuper lágy keverékekkel készül Monacóra

Vágólapra másolva!
Az idei évtől egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás pénteken nyilvánosságra hozta, milyen összetételű és szerkezetű abroncsokkal látja el a mezőnyt a következő hat futamon.
Vágólapra másolva!

A japán cégóriás az elmúlt három versenyen háromféle keveréket vetett be: a lágyat és a közepesen keményet a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, a közepes, és kemény keveréket pedig Malajziában és Bahreinben.

Az elmúlt hónapokban szerzett tapasztalatokat figyelembe véve a Bridgestone vezetősége úgy döntött, hogy a szuper lágy és a lágy keverékeket engedélyezi a csapatok számára Monacóban és Kanadában, míg Indianapolisban, illetve Franciaországban a lágy és közepes keverékeké lesz majd a főszerep. A soron következő Spanyol Nagydíjon, valamint a júliusban megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon viszont ismét közepes és kemény keverékek jöhetnek majd szóba a csapatok számára.

Kees van de Grint a Bridgestone főmérnöke elmondta, azért döntenek versenyről-versenyre a gumiválasztásról, hogy lehetőségük legyen megváltoztatni véleményüket, ha netán valami probléma lép fel egyes versenyeken.

"Fontosnak tartjuk, hogy folyamatosan kiértékeljük a helyzetet, és megtudjuk, az egyes csapatok miként tudnak alkalmazkodni az abroncsokhoz" - mondta a szakember. "Célunk az, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az általunk választott abroncsok nem csak biztonságosak, de fekszenek is az adott pályán. Ugyan már a szezon kezdete előtt megerősítettük, mely gumikat szállítjuk majd az idény első öt versenyére, az elmúlt futamok tapasztalatai alapján a következő négy versenyre szánt gumikat is megerősíthetjük. Most, hogy ezt bejelentettük, a csapatok ennek tudatában készülhetnek az előttük álló versenyekre."