Továbbra is az időmérő a Williams gyenge pontja

Vágólapra másolva!
A tavaly csúfosan leszereplő Williams istálló az idei évre látványos javulást produkált. A futamokon versenyképesnek tűnnek az autók, de az időmérőn nyújtott teljesítményük még nem az igazi.
Vágólapra másolva!

A Williams csapat két vb-pontot szerzett két futam alatt, ám ez a szám lehetne már nagyobb is, de az Ausztráliában hetedik Nico Rosberg a hétvégén Malajziában a hatodik helyről kiesett.

A soványka két pont ellenére is világosan látszik, hogy Nico Rosberg és Alexander Wurz a mezőny negyedik leggyorsabb autóját vezeti, jelenleg csak a Ferrari, a McLaren-Mercedes és a BMW-Sauber gyorsabb a Williamsnél, a címvédő Renault legjobb esetben is csak egy szinten van vele.

De amilyen versenyképes a Williams a versenyen, annyira gyenge az időmérőkön, az autók gumija ugyanis nagyon nehezen éri el az üzemi hőfokot. Ezzel hosszabb távon nincs is probléma, de mikor egy körön kell gyorsnak lenni, akkor ez bizony már visszaüthet.

Így elég nehéz a legjobb tízbe kerülni a rajtrácson, ám ez Nico Rosbergnek mégis sikerült a hétvégén, a német a hatodik rajtkockából indulhatott. Sam Michael, a Williams technikai igazgatója ezt a fiatal pilóta remek képességei mellett mással is magyarázza: "A verseny előtti héten a tesztek után nem voltunk benne biztosak, hogy egy körön képesek leszünk jó eredmény elérésére. A hosszabb etapok alatt semmi probléma nem volt, de az időmérő miatt aggódtunk."

"Sepangban viszont két dolog is a mi malmunkra hajtotta a vizet: egyrészt nagyon meleg volt, másrészt a pálya felülete igen érdes volt"- érvelt a szakember. "Abban viszont már nem vagyok biztos, hogy kicsit hidegebb körülmények közt is képesek lennénk hasonló teljesítményre az időmérőn"- tette hozzá Michael.

A hétvégi futamon viszont az is bebizonyosodott, hogy a megbízhatóságon is van mit javítani, hiszen Rosberg magabiztosan tartotta a hatodik helyet, ám a technika megadta magát és nem tudta befejezni a versenyt.