A Nemzetközi Automobil Szövetség, a FIA a 2008-as szezontól keményen szabályozná a csapatok tesztlehetőségeit, egyenlő feltételeket biztosítva ezáltal mindegyik fél számára. Ennek előszeleként már az idei évben is jelentősen korlátozták a gyakorlásra szánt napok számát. Az intézkedések a fentebb már említett esélyegyenlőségi elv mellett a költségcsökkentésre irányulnak.
A csapatok az idei évben összesen 30.000 tesztkilométert pörgethetnek bele autóikba, és ezalatt legfeljebb 300 gumigarnitúrát használhatnak fel. A mezőny ezen feltételek mellett a héten Sepangban tesztel.
A közös tréninget egyedül a Spyker istálló hagyja ki, de a többi tíz csapat mind ott lesz a pályán. A kollektív felkészülés több szempontból is megfelel a költségcsökkentés elvének. A pályabérlet ugyanis így például lényegesen kedvezőbb, mintha csak néhány gárda körözne.
Ezen felül mivel a következő futam is Malajziában lesz, a csapatok felszerelését nem kell egy harmadik helyszínre szállítani (vissza a gyárba vagy esetleg egy tesztpályára), így szintén jelentős dollárkötegek maradnak a csapatok kasszájában.
A Bridgestone is spórolhat, ugyanis így csak egy helyszínre kell kiszállítania az abroncsait, és a személyzetét sem kell megosztania. A jelek szerint tehát a közös tesztelés mindenkinek csak hasznára válhat.
És nem csak anyagilag, hiszen az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon mindenki számára világossá vált, hogy miben kell még fejlődnie. Keddtől csütörtökig mindenki orvosolhatja a hibáit.