A fentebb említett két csapatot azzal vádolták meg, hogy autóik szinte teljesen megegyeznek a mögöttük álló nagycsapatokéval, a Hondáéval illetve a Red Bull Racingével, márpedig ezt a szabályzata is tiltja. A japánok a Honda RA106-os, vagyis tavalyi kasztnijával, a vörös bikák pedig a Red Bull RB3-asnak kissé átdolgozott verziójával versenyeztek Melbourne-ben.
A Super Aguri és a Toro Rosso természetesen visszautasítja a vádakat, mondván teljesen legális és saját fejlesztésű modellekről van szó.
Kolles már az Ausztrál Nagydíjon is reklamált, ám a verseny stewardjai akkor elhárították a döntést az ügyben, mondván ez nem az ő feladatuk. Az ügy most a Lausanne-i Kereskedelmi Kamara elé kerül, amely megvizsgálja, hogy az érintett autók valóban sértik-e a Concorde Egyezményben leírtakat. Tehát Kolles nem a levegőbe beszélt, amikor jogi lépéseket emlegetett.
A Spyker-főnök az ellen nem tiltakozna, hogy a két kiscsapat továbbra is részese maradjon a világbajnoki sorozatnak, de ha nem változtatnak autóikon, akkor azt szeretné elérni, hogy ne kapjanak pontokat, valamint a tévéjogdíjakból se szakíthassák ki a rájuk eső részt.
"A konstruktőrök bajnoki címéért küzdünk, még egyszer ismétlem, a konstruktőrökéért. A Concorde Egyezmény definiálja, hogy ez mit is jelent. Nagyon egyszerű, az autót minden csapatnak saját magának kell megépítenie. Ettől lesz valaki konstruktőr"- érvelt Colin Kolles.