Bár a Renault nem számolt azzal, hogy képes lesz megközelíteni a Ferrarit a szezonnyitó ausztrál versenyen, a vezetőség bízott benne, hogy felvehetik a harcot legközelebbi riválisaikkal, a McLarennel és a BMW-vel. Mindezek ellenére a világbajnok francia alakulat képtelen volt harcba szállni a legnagyobbakkal, amit Fisichella ötödik, és az újonc Kovalainen tizedik helye is jól bizonyít.
"A hétvége legnagyobb meglepetése az volt számunkra, hogy a bahreini tesztek után vártnál sokkal nagyobb volt a lemaradásunk a McLarennel és a BMW-vel szemben" - mondta Symonds. "Az első futam felé közeledve már tisztában voltunk azzal, hogy nem elég jó a teljesítményünk, és jóval előttünk jár a Ferrari. Azonban abban bíztunk, hogy harcba tudunk szállni a BMW-vel, és nem leszünk olyan távol a McLarentől. Viszont az első verseny rávilágított arra, hogy mindkét csapat mögött vagyunk, mind az időmérőn, mind pedig a versenyen."
A Renault szakembere azt is elmondta, hogy a helyzet javítása érdekében már jóval a szezonrajt előtt keményen dolgoztak azon, hogy időben orvosolni tudják a hibákat.
"Az első verseny talán felnagyította hibáinkat, de már korábban tisztában voltunk azzal, hogy a teljesítményünk nem kielégítő. Éppen ezért több hete azon vagyunk, hogy orvosoljuk a problémákat. Az autó alapjában véve nem rossz, hiszen mindkét versenyzőnk meg volt elégedve az egyensúlyával. A legnagyobb problémát a gumik okozzák, így erre kell a legnagyobb hangsúlyt fektetnünk, ám mindenekelőtt agresszív fejlesztéseket kell eszközölnünk az aerodinamikai csomag terén" - magyarázta a Renault szakembere, aki biztos benne, hogy a jövő héten megrendezésre kerülő háromnapos tesztprogram alatt számos kérdésre választ kapnak majd.