Anderson: Aki a leggyorsabb, az induljon hátulról

Vágólapra másolva!
A Jordan csapat egykori technikai igazgatója, Gary Anderson nincs megelégedve a Forma-1 fejlődési irányával, és radikális változtatásokat eszközölne annak érdekében, hogy ismét izgalmas versenyek legyenek a száguldó cirkuszban.
Vágólapra másolva!

Egységes gumik ide vagy oda, Melbourne-ben a szezonnyitón bebizonyosodott, hogy az előzések száma nem nőtt a korábbi sivár adatokhoz képest. Egyedül Felipe Massa előzgetett egész futam alatt, de ő is csak azért, mert motorcsere miatt a mezőny végéről indult, és mivel egy bivalyerős Ferrariban ült ezért nem esett nehezére átmászni a mezőny nagy részén.

A brazilon kívül még Nico Rosberg villant egyszer, amikor elment honfitársa, a német Ralf Schumacher mellett. David Coulthard is szeretett volna előzni, de a rutinos skót kicsit benézte a dolgot, és átugratott Alexander Wurz autóján.

Gary Anderson korábban a Jordan istálló technikai igazgatója volt, és most radikális újítások bevezetését szorgalmazza. A szakember a 2008-ra tervezett módosításoktól sincs elájulva, de szerinte minél lelőbb változtatni kellene a jelenlegi rendszeren.

"2010-re és 2011-re nagy tervek vannak, de nem szabad addig aludni, hiszen az még nagyon messze van"- szólalt fel Anderson. "Addig még ezerszer megváltozhat minden. Jelenleg viszont nem jó irányba tart a Forma-1."

A szakember szerint a sportág nem szolgálja ki a nézőket, akik azért ülnek le a tévékészülékek elé, mert csatát akarnak látni. "Az emberek az igazi párharcokra kíváncsiak. Fej-fej mellett haladó pilótákat akarnak látni, és körönként legalább öt előzést. Akkor kell megtudnunk, hogy ki nyeri a futamot, amikor meglengetik a kockás zászlót."

"Az embereknek erre van szükségük, különben elkapcsolnak a versenyről"- folytatta Anderrson, aki szerint kisebb szériákban sokkal látványosabb összecsapások vannak, mint az autósport királykategóriájának tartott Forma-1-ben.

Az eddigi szabályváltoztatások ugyan arra irányultak, hogy minél közelebb hozzák egymáshoz a csapatokat, de eddig egyik sem hozott jelentős javulást: "A leggyorsabb autó áll a rajtrács élén, a leglassabb hátul. Ezek után csak abban bízhatunk, hogy a versenyen csoda történik"- tette még hozzá a mérnök.

Andersonnak konkrét elképzelései is vannak: "Szerintem meg kellene fordítani a rajtfelállást. Elölről indulnának a lassabb, hátulról a gyorsabb pilóták, ezt a világbajnoki pontok alapján döntenék el. Ha valaki ebben a rendszerben győzni tud, akkor az elmondhatja magáról, hogy valóban mindenkit megvert. Mert aki így akar bajnok lenni, annak nem csak gyorsnak, de okosnak is kell lennie, és természetesen rengeteget kellene előznie"- fejezte be elképzelésének felvázolását Anderson.