Visszapillantó tükörben az Ausztrál Nagydíj

Vágólapra másolva!
A várakozásoknak megfelelően sima Ferrari győzelem született a szezonnyitó futamon Ausztráliában, ám 2007 első hétvégéje lényegesen mozgalmasabb volt annál, minthogy ennyivel elintézhessük.
Vágólapra másolva!

Az idei évben a nézők kicsalogatása érdekében pénteken kétszer másfél órát tesztelhetnek a csapatok, ám az eső miatt Melbourne-ben ennek még nem lehetett felméri a hatását. Az első tréningen lehulló csapadék ráadásul tovább fokozta az izgalmat, hiszen ekkor még mindig nem derült fény a reális erőviszonyokra.

Nem úgy szombaton az időmérőn, ahol mindenki láthatta, hogy a Ferrarival legfeljebb a kasztnin lévő matricák tudják tartani a tempót, persze ha jó a vörös autóban a váltó is. Massáéban éppen nem volt az, így a brazil eltűnt a középmezőnyben, és egy biztonsági okokból végrehajtott motorcsere után az utolsó helyről várhatta rajtot. Márkatársa, Raikkönen is a rajtrács végén foglalt helyet, csak éppen a másikon, hiszen a finn mindenkinél gyorsabb volt.

A McLaren, a BMW és a Renault is hozta azt, amire számítani lehetett tőlük, legalább egyik autójukkal ott voltak az élmezőnyben, de voltak, akik meglepetést okoztak. Az előzetesen eltemetett Toyoták a legjobb tízbe kvalifikálták magukat, de a Super Agurik még nagyobbat szóltak. Szatóék a verseny előtt néhány nappal leleplezett négykerekűvel már-már szédítő magasságokig kúsztak fel a rajtrácson, a 10-11. helyről indulhattak.

A japánok vállát azonban nem mindenki veregette meg elismerően, hiszen a nemtetszésüket kifejezők élére álló Spyker-főnök, Colin Kolles feljelentéssel fenyegette a nagytestvér Honda autóit szinte egy az egyben lemásoló Agurisokat. Hasonló cipőben jár a Red Bull kiscsapata, a Toro Rosso is, annyi különbséggel, hogy az olaszok meghúzták magukat a mezőny hátsó részében. Az ügynek mindenestre nincs még vége, az adok-kapok a bíróságon folytatódhat.

Vasárnap amikor a csapatok felsorakoztak a célegyenesben, mindez már senkit sem érdekelt. A piros lámpák kialvását követő másodpercekben kiderült, az újonc Lewis Hamilton nem bagóért vette a szuperlicencét. A negyedik helyről induló brit az első kanyar előtt remek helyzetfelismerő képességről tanúbizonyságot téve külső ívre húzódva körbeautózta a startot jobban elkapó Kubicát, majd csapattársát is. A másik McLaren volánjánál pedig ugyebár egy kétszeres világbajnok ült, egy bizonyos Fernando Alonso, így a 22 éves tehetség autózását látva sokan elismerően bólintottak.

A balesetmenetes indulást követően csendes mederben csordogált a verseny, nem kellett lerágnunk a körmünket az izgalomtól. Az élen Kimi Raikkönen magabiztosan vezetett, és a fennmaradó helyek leosztása is csak a legritkább esetben dőlt el a pályán, inkább a taktika döntött. Nico Rosberg azért tett róla, hogy egyértelmű legyen, autóversenyről van szó, ugyanis remek manőverrel előzte meg honfitársát, Ralf Schumachert.

Ezt és néhány szerencsés kimenetelű koccanást leszámítva kevés érdemi dolog történt. Raikkönen nagy magányában el-elbambult olykor, de így is besöpörte a győzelmet első Ferraris versenyén, a dobogón pedig Alonsóval és a finoman fogalmazva is maradandót alkotó Hamiltonnal pezsgőzhetett.

Massa azért időközben áthámozta magát a mezőnyön és hatodikként ért célba, a meglepően kiegyensúlyozottan teljesítő Toyotával pedig Ralf Schumacher is még éppen pontszerző helyen végzett a Williamses Rosberg mögött.

A címvédő Renault Giancarlo Fisichella révén elcsípte az ötödik helyet, de a másik pilótára, az újonc Heikki Kovalainenre teljesítménye alapján csapatfőnöke, Flavio Briatore sem ismert rá. A finn csúszkált, megpördült és nemegyszer kipróbálta azt is, hogy R27-ese miként viselkedik füves és kavicsos borításon.

A parádézó Lewis Hamilton teljesítményét a harmadik újonc, Adrian Sutil sem tudta elhomályosítani. Viszont a büntetések miatt a bokszutcában rendszeresen feltűnő és talán még Kovalainennél is többet rontó német így is elérte, hogy emlegessék a nevét a futam után. A vasárnap kritikusi vénáját erőltető Briatore és a győztes Raikkönen is hangsúlyozta, nem volt éppen egyszerű elmenni Sutil és többi, hasonlóan lassú kollégája mellett, akik megtanulhatták: ha már előzni nem tud, legalább előzékeny legyen az ember a Forma-1-ben.

Az utóbb említett két újonc mellett a Bridgestone is bukott. A csapatokat ugyan jó keverékekkel látta el az idéntől monopol helyzetben lévő japán cég, de a gumikat nem sikerült látható módon megkülönböztetnie. A fehér pöttyel történő jelölés csődöt mondott, hiszen ez alapján a két keveréket legfeljebb találomra lehetett szétválasztani egymástól. A tervek szerint ezen a téren látványos javulás legkorábban az első Európai futamon jelentkezhet, az addigi két versenyen a csapatok taktikáját jótékony homály fedi.

A jelek szerint tehát a Ferrari készült fel legjobban az idényre, és mivel egyelőre őket megszorongatni nem is tudja más, abban kell bíznunk, hogy Massa és Raikkönen legalább majd egymással csatázik.

A csapatok a három hét múlva következő Maláj Nagydíj előtt a helyszínen, Sepangban tesztelnek még, de minden bizonnyal az ott eltöltött néhány nap nem rajzolja át jelentősen az erőtérképet. Pedig a látványosság kedvéért valakinek gondoskodnia kellene arról, hogy Raikkönen nehogy legközelebb is elbóbiskoljon és emiatt ismét lesodródjon a pályáról, miközben utcahosszal vezet...