Wurz szerint sorsdöntő lesz az eheti teszt

Vágólapra másolva!
Alexander Wurz szerint a héten megrendezésre kerülő utolsó téli tesztprogram kulcsfontosságú lesz a csapatok számára, ugyanis ez az utolsó lehetőségük arra, hogy megfelelően beállítsák versenygépeiket a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra.
Vágólapra másolva!

Az FW29-es már az első teszteken megmutatta, képes lesz visszavágni a tavalyi évben elszenvedett vereségért, mikor a megbízhatósági problémák miatta a grove-i bázisú alakulat csak a nyolcadik helyen végzett a konstruktőrök versenyében.

Annak ellenére, hogy a Toyota erőforrással hajtott 2007-es versenygép komoly előrelépés elődjéhez képest, Wurz figyelmeztetett, még túl korai lenne bármilyen következtetést levonni az eddigi tesztekből, ugyanis a csapatok csak ezen a héten véglegesítik aerodinamikai csomagjukat, így az sem kizárt, hogy teljesen megváltozik az erősorrend.

Miközben a mezőny javarésze Bahreinben rótta a kilométereket, addig a Williams az elmúlt héten Valenciában körözött a Spyker társaságában. A csapat elégedett volt a fejlődéssel, azonban sokat vár az eheti barcelonai tesztekről.

"Annak ellenére, hogy a kezdetektől fogva jól teljesítünk, és eddig minden jel arra utal, hogy javítani tudunk konstruktőri nyolcadik helyezésünkön, még nem lehet tudni, miként alakul az idei év" - mondta az osztrák pilóta. "Nehéz megmondani a téli teszteken látottakból, hogy ki a favorit. Amit biztosan állíthatok, a mezőny nagyon közel van egymáshoz. Minden azon múlik majd, hogy ki végezte a legjobb munkát a végső aerodinamikai csomagon."

"Szinte minden csapat új aerodinamikai elemekkel rukkol elő a héten Bahreinben, ám lesznek olyanok is, akik kivárnak Melbourne-ig. Azonban egyelőre senki nem tudja megmondani, hogy ki kerül ki győztesként a küzdelemből. Továbbá az is nagy kérdés, hogy az adott napon, melyik csapat tudja a legjobb teljesítményt kihozni az abroncsokból."

Bár egyesek úgy gondolják, hogy a Williams sokat vesztett azzal, hogy nem utazott el Bahreinbe, Wurz magabiztosan várja az idei évet, mert véleménye szerint Európában is megfelelően fel tudnak készülni a szezon kezdetére.

"A tavalyi évben nem volt sokkal melegebb, mint Európa déli részében. Az egybeszállítós rendszer miatt az idei abroncsok pedig nem reagálnak olyan kritikusan a hőmérsékletre, mint a 2006-os konstrukciók" - magyarázta Wurz. "Nyilvánvalóan bizonyos szempontból előnyös, más szempontból viszont hátrányos a bahreini teszt. Logisztikai szempontból nem egyszerű, és ha esetleg probléma lép fel, azt sokkal gyorsabban lehet orvosolni Európában, mint Bahreinben."