A Renault nem a pénzért állt le a Red Bullal

Vágólapra másolva!
Adrian Newey megerősítette, a Renault-t nem a profit hajtotta, mikor szerződést kötött a Red Bull Racing istállóval, sokkal inkább az vezérelte a francia nagyvállalatot, hogy minél több adatot gyűjthessen motorjáról az idei esztendőben.
Vágólapra másolva!

A sztártervező, aki a 90-es években kilenc bajnoki címet szerzett Renault erőforrással felszerelt autóival, elárulta, a Red Bull azért döntött a francia motorgyártó mellett, mert ki akarta használni, hogy minden eddiginél szorosabb együttműködésben dolgozhat beszállítójával.

"A Renault nem a profitért szállít motorokat nekünk, nagyon jó áron kapjuk az egységeiket" - erősítette meg Newey, a Red Bull Racing technikai vezetője. "Azért kötöttek velünk szerződést, mert azt akarták, hogy több motorjuk fusson az idei évben, hogy több adatot gyűjthessenek, és jobban megismerhessék egységeik teljesítményét és megbízhatóságát."

"Ez a dolgok egy teljesen új megközelítése, és nagyon örülök neki. Mivel a kilencvenes években sokat dolgoztam a Renault mérnökökkel, jó pár szakembert ismerek, mert azóta nem történtek komolyabb változások az egyes posztokon. Élveztem a közös munkát, és csodáltam, miként kezelik azt, hogy több csapatnak is szállítanak motorokat. Felfogásuk azóta sem változott, így magabiztosan várom az idei évet" - folytatta Newey.

"Ugyan a motorfejlesztések befagyasztásával igencsak meg van kötve a mérnökök keze, még így is rengeteget lehet javítani az egységek beállításain, hogy azok jobban illeszkedjenek a kasztnihoz, és ebben nagy segítségünkre lesz a Renault együttműködés."

A tavalyi évben még a Ferrari látta el erőforrásokkal a csapatot, és bár Newey az olaszok V8-as motorjaival is meg volt elégedve, elmondta, nem is volt kérdéses a váltás, ugyanis a Renault sokkal jobb feltételeket kínált nekik.

"Ami a motorválasztást illeti, a tavalyi évben a Ferrari volt a beszállítónk, és szerződésünk igen egyszerű volt: mi fizettünk a motorokért, ők pedig leszállították azokat nekünk" - magyarázta Newey. "Alapvetően ilyen szerződés volt köztünk. És éppen az fogott meg a Renault ajánlatában, hogy ők teljesen másként kezelik a helyzetet, és egyenrangú partnerként bánnak velünk."