Azt követően, hogy a Michelin a tavalyi év végén elhagyta a Forma-1-et, a Bridgestone a 2007-es idénytől egyedüli beszállítóként látja el a teljes mezőnyt termékeivel.
A Honda főmérnöke, Jacky Eeckelaert szerint a versenyek színvonala sokat fog javulni az idei évben a gumihelyzet miatt, ugyanis mostantól kezdve a gumifronton nem lesznek csatározások, ám a keményebb összetételű abroncsok elősegíthetik az előzéseket.
"Az abroncsokat erősnek tervezték, még mindig versenygumik, de jóval kisebb a tapadásuk" - magyarázta a szakember. "A féktávok megnőttek, a kanyarvételi sebesség lecsökkent, és mivel a féktávok hosszabbak lettek, sokkal több lehetőség lesz az előzésre, mint a tavalyi évben."
Az idei évtől a csapatoknak a rendelkezésükre álló mindkét gumikeveréket fel kell használniuk a versenyeken, és csak arról dönthetnek, milyen sorrendben teszik fel autóikra a különböző keverékeket. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) célja ezzel az, hogy izgalmasabbá tegye a versenyeket.
"Míg az esős, vagy extrém esős gumik használata nem indokolt a futam alatt, mindegyik versenyzőnek kötelessége legalább egy garnitúra abroncsot felhasználni az egyes száraz gumikeverékekből a verseny alatt" - áll a FIA 2007-es Sportszabályzatában.
A versenyek izgalmasabbá tétele mellett az új szabály bevezetésével csökkenthetnek a Bridgestone amúgy is magas költségei, ugyanis a csapatoknak mostantól kötelességük felhasználni a rendelkezésükre bocsátott gumikat, így a korábbi évekkel ellentétben nem marad felesleg.
"Keményebb összetételű abroncsokat használunk majd az idei évben, melynek következtében megnyúlnak a féktávok, és így sokkal könnyebb hibázni" - mondta a Honda brit versenyzője, Jenson Button. "Néhány versenynek el kell telnie, míg az emberek megértik, miként is kell bánni az új abroncsokkal. Biztos vagyok benne, hogy a versenyzés izgalmasabb lesz, ami mindenképpen jó a Forma-1-nek."
Eeckelaert további hiszi, hogy a motorok fordulatszámának korlátozása is érdekesebbé teszi majd a küzdelmet, ugyanis ezzel sokkal kisebbek lesznek a különbségek az egyes csapatok között.
"Való igaz, hogy a fordulatszám szabályozása azt eredményezi, hogy a különböző motorok szinte alig fognak elétérni egymástól a lóerők tekintetében. És mivel mindenki azonos gumival fut majd, a köridők is egyre közelebb kerülnek majd egymáshoz. Éppen ezért nem lennék meglepve, ha a mezőny összerázódna, és az első tíz versenyző egy másodpercen belül lenne egymáshoz képest a futamokon. Véleményem szerint a stratégiák minden eddiginél nagyobb szerepet kapnak majd a versenyeken."