Newey helyesli az autókkal való kereskedést

Vágólapra másolva!
Adrian Newey szerint a karosszériákkal való kereskedés jó hatással lehet a Forma-1-re, mert a jövőben akár a kisebb költségvetéssel rendelkező, ám tehetséges fiatalokat alkalmazó csapatok is nyomást gyakorolhatnak a nagyokra.
Vágólapra másolva!

A Red Bull Racing technikai vezetője úgy gondolja, hogy a karosszériákkal való kereskedés engedélyezése felpezsdítheti az életet a Forma-1-ben, ugyanis a kiscsapatoknak is lehetőségük nyílik majd arra, hogy a nagyvállalatoktól vásárolt kasztnikkal közelebb kerüljenek az élbolyhoz, és megszorongassák a nagymenőket.

"Ez egy nagyon kényes téma. A jelenlegi mezőnyben hat nagyvállalat által támogatott csapat van, amelyek soha nem fognak másoktól karosszériát vásárolni. Nem tudom elképzelni, hogy a Mercedes valamikor is BMW kasztnival fog rajthoz állni, így garantáltan legalább hat különböző kasztni lesz a mezőnyben" - mondta Newey az Autosport Internetional Show-n.

"Az Agurihoz, vagy a Spykerhez hasonló kiscsapatoknak soha nem lesz elég pénzük ahhoz, hogy szembeszálljanak a nagyvállalatok által támogatott csapatokkal. Éppen ezért, hatalmas lehetőség lenne számukra, ha egy versenyképes autót vásárolhatnának a nagyoktól. A Red Bull pont középúton van. Nem élvez gyári támogatást, de a legnagyobb független csapat, és azon van, hogy saját termékeket állítson elő. Azonban, ha új lehetőségek jönnek, akkor a csapatoknak lesz választási lehetőségük. És ez biztos vagyok benne, hogy a Forma-1 javára válhat."

Newey azt is fontosnak tartja, hogy a független csapatoknak továbbra is nyitottnak kell lenniük az újra, és lehetőséget kell adniuk az újoncoknak a bizonyításra, mert csak így tarthatják fent az egyensúlyt a Forma-1-ben. A szakember szerint a kereskedelmi karosszériákkal az újoncoknak is teremhet babér a királykategóriában.

"Nézzük csak. A Minardi korábban kimagasló tehetségeket versenyeztetett. Felfedezték Fernando Alonsót, és még egy sor olyan versenyzőt, akik még a mai napig a Forma-1-ben szerepelnek. Gondoljunk csak bele, mi lett volna, ha a Minardi anno lehetőséget kap arra, hogy a Renault karosszériáit használja. Akkor sokkal jobban kijött volna a fiatal versenyzők tehetsége. Én egyetértek a szövetség javaslatával. A modernkori F1-ben, mikor több gyári csapat is van, jó dolog a karosszériákkal való kereskedés engedélyezése."

Azonban nem ért mindenki egyet a FIA javaslatával, ahogyan a Renault főtervezője, Pat Symonds sem rajong az ötletért, mert attól tart, ez azt eredményezheti, hogy hat résztvevősre csökken a Forma-1-es világbajnokság.

"Nem vagyok meggyőződve arról, hogy a karosszériákkal való kereskedés jót tesz a Forma-1-nek" - mondta a szakember. "Úgy gondolom, hogy ezzel elvesztenénk az erős független csapatokat, és végül egy olyan bajnokságot kapnánk, melyben hat nagyvállalat irányítana 24 versenyautót. Nem azt mondom, hogy bizonyos szempontokból nem lenne jó a kereskedés a kasztnikkal, azonban nagyon óvatosan kell kezelnünk ezt az ügyet. Sokat veszthetünk, ha elbukunk."