Az F2007-es a tavalyi autó továbbfejlesztése

Vágólapra másolva!
Az új F2007-es versenygép a tavalyi modell egy továbbfejlesztése, ugyanis az olasz alakulat elsődleges célja a folytonosságra való törekvés volt az idei évben.
Vágólapra másolva!

Az egykori technikai igazgató, Ross Brawn utódja elmondta, a Ferrari szemléletet váltott, és más célok vezérelték, mikor elkezdték tervezni az új F2007-es modellt. Bár az olaszok a Renault mögött csak a második helyen végzett a tavalyi világbajnokságban, ők voltak azok, akik a tempót diktálták a szezon második felében.

Éppen ezért teljesen érthető, hogy nem egy teljesen új koncepción kezdtek el gondolkozni, hanem a tavalyi modell továbbfejlesztésével próbálták megalkotni az új versenyautót.

"A project metodikája és az autó fejlesztése a folytonosság jegyében zajlott" - magyarázta Costa. "A tavalyi évben agresszíven álltunk hozzá a munkához, és idén is ugyanolyan ritmusban hajtjuk maj végre a fejlesztéseket, mint 2006-ban. Ez volt a célunk, és ezt elértük. Az aerodinamikát teljesen átmodelleztük: az első felfüggesztést, a légbeömlőket. A hátsó tengely keskenyebb lett, hogy jobban illeszkedjen az új váltóhoz."

"A felfüggesztéseket az új gumik figyelembetételével terveztük újra, míg a váltó egy sokkal gyorsabb kapcsolórendszert kapott, mellyel minimálisra csökkentettük a váltások közti időveszteséget, minden átkapcsoláskor. A mai nap bemutatott autón még a 2006-os idényben használt első, illetve hátsó szárnyak kaptak helyet. A szezonnyitón debütáló autó azonban egy optimalizált szárnycsomagot kap, mert ez egy régebbi verzió."

Az F2007-es holnap gördül először pályára az olaszországi Fioranóban.