A Honda sokat vár V8-as motorjától

Vágólapra másolva!
A Honda vezetősége szerint a tavalyi évben továbbfejlesztett V8-as motorjuk elég erős ahhoz, hogy folyamatos győzelmekhez segíthessék a csapatot, jóllehet a versenyzők sokat panaszkodtak a tavalyi modell végsebességére.
Vágólapra másolva!

A 2006-os szezon második felében talán a Honda kerített a legnagyobb feneket a motorfejlesztések befagyasztásának, hiszen már a szeptemberben megrendezett Olasz Nagydíjon azt tervezték, bevetik 2007-es erőforrásukat, melyet végül a megbízhatósági problémák miatt elhalasztottak.

Rubens Barrichello és Jenson Button a tavalyi évben rengeteget panaszkodott az RA106-os modell végsebességére, melyet egyesek a motor gyengéjének tudtak be. Azonban a Honda rangidős technikai igazgatója, Shuhei Nakamoto és a motorfelelős, Kazuo Sakurahara szerint nem a hajtómű, sokkal inkább a tavalyi modell nagy légellenállása okozta a problémát az egyenesekben.

"Ha valaki megkérdezné, hogy valóban az RA806E kódszámmal ellátott motor a legjobb a mezőnyben, akkor azt válaszolnám, hogy nem. Azonban biztos vagyok benne, hogy nem vagyunk elmaradva a többiektől" - mondta Nakamoto az Autosportnak adott nyilatkozatában. "A téli tesztek alatt úgy éreztük, hogy le vagyunk maradva a Renault-tól, de ez nem feltétlenül a motornak, sokkal inkább a karosszériának tudható be. Már korábban is beismertük, a karosszéria terén el vagyunk maradva a többiektől."

"A lóerők tekintetében jól állunk. Jóllehet motorunk nem pörök olyan magasan, mint másoké, de ez nem jelent semmit. Míg más motoroknak 20 000-es fordulatra van szüksége, addig mi 19 500-on ugyanannyi lőerő elérésére vagyunk képesek."

A Honda motorfejlesztési osztályának vezetője, Sakurahara szintén optimistán várja az idei évet, ugyanis eddig teljes mértékben meg van elégedve a befagyasztásra került V8-as egység karakterisztikájával és teljesítményével.

"A Honda már a Német Nagydíj után megmutatta valós erejét. A szezon első felében csak begyűjtöttük az adatokat, ám az utolsó versenyeken már megtanultuk, miként kell használni a V8-as motort, hogy az hozza az elvárásokat" - magyarázta a szakember. "Nem volt egyszerű a tavalyi év, hiszen miközben ismerkedtünk a V8-as motorokkal, fel kellett készíteni azokat az év végi befagyasztásra. Úgy érzem, remek munkát végeztünk, hiszen egy új motorral rukkoltunk elő az utolsó két versenyre, mely miatt véleményem szerint előnyben lehetünk majd az idei évben a többiekkel szemben."