Schumacher csatája Hakkinennel

Vágólapra másolva!
A jerezi botrányt követően Schumacher újult erővel vágott neki az 1998-as idénynek. Már az első versenyen látni lehetett, hogy a McLaren lesz a Ferrari legfőbb ellenfele. Bár sokan leírták Schumachert, csak az utolsó versenyén dőlt el a bajnoki cím sorsa.
Vágólapra másolva!

A téli szünetet megnyerte a McLaren. Ez - természetesen - csak később öltött testet. Melbourne-ben a két ezüstnyíl kiábrándító tempóban süvített az élen, körönként 2 másodpercet adva a Ferrariknak. De nem ez volt a legrosszabb: az 5. körben füst gomolygott elő Schumacher autójából, amikor pedig a célegyenesbe érve feltúrázta a fordulatszámot a mennyekbe, a motor kilehelte lelkét. A kormányt egyszerűen kidobta a fűre, bosszantó volt nézni, hogy csak eddig jutott. Brazíliában megint tarolt a McLaren, és a kerpeni a 3. helyen futott célba. Mosolyt erőltetve magára bökte oda a riporternek: "Hát igen, nem köröztek le!"

Következett az argentin futam, de előtte Schumacher megüzente Weberrel a Ferrarinak, hogy azonnal át kell térni a Bridgestone-ra, különben nem látja értelmét az erőfeszítéseinek. A
Goodyearral kötött szerződés felrúgása azonban akkora pénzbe került volna, hogy azt mindenképp el akarták kerülni. A kívánatos kompromisszumra önkritikája vette rá a Goodyear-t, egy hét alatt kidolgozták az új gumit, kifejezetten a Ferrarinak, ezzel viszont akaratlanul kihúzták a Williams-Mecachrome maradék méregfogát...

Buanos Airesben Schumacher megelőzte Hakkinent, néhány kör után pedig már Coulthard nyomában lihegett, szomjazva a győzelemre, tele erővel, önbizalommal, hittel, hogy az új gumikkal még felzárkózhat az ezüstnyilakra. Schumacher tehát a 10 pontot vadászta. Kifigyelte, hogy a skót bizonytalanul veszi az egyik éles jobb kanyart, és a következő körben támadást indított. Coulthard ráadásul rendesen elfékezte magát, és a külső, poros részről próbált visszaevickélni. Schumacher a belső oldalra kormányzott, de meglátta, hogy Coulthard kb. 30 fokos szögben a menetiránnyal felé tart. Schumacher lement a fűre jobb első kerekével, a Ferrari feldobott néhány gyeptéglát, eközben Coulthard túljutott a pálya közepén, de még mindig Schumacher felé tartott. A következő pillanatban összeértek, Schumacher határozott irányba, nagyobb sebességgel ment, az előzés előnyének biztos tudatában. Coulthard autója megpördült, és csak később tudta visszahozni a pályára.