A Spyker-MF1 csapatvezetője, Colin Kolles már hónapok óta keményen küzd az ellen, hogy az említett két alakulat a Honda és a Red Bull Racing korábbi karosszériájának egy módosított változatával vágjon neki a jövő évnek.
A jelenleg is érvényben lévő Concorde Egyezmény ugyanis világosan kimondja, hogy a csapatok semmilyen alkatrésszel nem kereskedhetnek egymás között a 2007-es idény végéig, feltéve ha a szellemi jogok egy harmadik, a bajnokságban aktívan nem résztvevő cég tulajdonában vannak.
A Super Aguri korábban már megerősítette, nem a Honda brackley-i főhadiszállásán készül az új autója, hanem a Honda kutatási és fejlesztési részlege dolgozik rajta Japánban. A kiscsapat egyébként úgy kívánja kijátszani a szabályokat, hogy az RA106-os szellemi jogai a Hondától átkerülnek a Honda Motor Company-hoz (azaz egy harmadik félhez), így gond nélkül használhatja az idei versenygépet a jövő évben.
Bár nemtetszésüket nyilvánították ki a kialakult helyzettel kapcsolatban, csak kevesen aggódnak a Super Aguri miatt, sokkal inkább nyugtalanok a Toro Rosso miatt, hiszen a kiscsapat komoly erőre kaphat a jövő évben, ha valóban a sztártervező, Adrian Newey által megalkotott versenygép egy módosított változatát küldi pályára a 2007-es idényben. A Toro Rosso is kivételezett helyzetben van, hiszen az RB3-as szellemi jogai egy harmadik cég, a Red Bull Technologies birtokában vannak, így teljesen jogosan használhatná az RB3-as versenygép egy továbbgondolt változatát a jövő évben.
A két héttel ezelőtt megrendezett Forma-1 Bizottság monacói ülésén is tárgyalták az ügyet, azonban annak a fenyegetőzésen kívül nem lett folytatása. Kolles azonban nem hagyta annyiban az ügyet, és felszólította a csapatvezetőket arra, igazolják mindannyian, hogy saját fejlesztésű autóval vágnak neki a jövő évnek.
A kérvény talán bugyutának hat, azonban a Forma-1 vezető csapatai kézséggel fogadták Kolles javaslatát, és szinte azonnal válaszoltak a felszólításra. Bár a Renault és a BMW-Sauber egyelőre még nem jelentkezett, a Ferrari, a McLaren, a Toyota, a Williams, és a Red Bull Racing is válaszolt már a Spyker levelére.
Ahogy azt várni is lehetett a Toro Rossótól még nem jött válasz, azonban a kiscsapat társtulajdonosa, Gerhard Berger az Autosportnak adott nyilatkozatában a következőket mondta: "Jönnek reklamációk ellenfeleinktől, de nem tudom, mi ezeknek az alapja. Továbbra is azt kell mondjam, minden tekintetben kielégítjük a szabályokat, és jogszerűen járunk el."
"Nincs rejtegetnivalónk. Már kezdünk hozzászokni ahhoz, hogy ellenfeleink reklamálnak. Tavaly a V10-es motorokkal volt gondjuk, idén pedig a kasztnival. Megmondom őszintén, feldühít a helyzet" - tette hozzá Berger.
Azt egyelőre még nem tudni, mi lesz a két csapat sorsa, ám a többiek a bajnokságból való kizárás lehetőségét sem vetették még el.