Briatore rájött a Ferrari féltve őrzött titkára

Vágólapra másolva!
Flavio Briatore számára csak a téli tesztek kezdetével vált világossá, miért is harcolt annyira a Ferrari az ellensúlyos lengéscsillapító betiltásáért.
Vágólapra másolva!

Az olasz szakember elárulta, a Bridgestone karakterisztikája a megoldás.

Annak ellenére, hogy a Renault már a 2005-ös idény vége óta használta az ellensúlyos lengéscsillapítót, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csak a 2005-ös szezon közepén tiltotta be annak használatát, mondván mozgó aerodinamikai alkatrésznek tekinthető, melyet nem engedélyeznek a szabályok.

Bár a többi csapat is használta az ellensúlyos lengéscsillapítót, egyes források szerint a Renault vesztett a legtöbbet a rendszer betiltásával, ugyanis elemzők szerint körönként három-négy tizedmásodpercet is lassultak emiatt.

Eddig csak találgatni lehetett, a Ferrarinak miért volt érdeke, hogy a szövetség betiltsa az eszköz használatát, hiszen sokak szerint nekik is komoly előnyt jelentett a rendszer használata. Briatore azonban már a téli tesztek első állomásának helyet adó Barcelonában rádöbbent arra, hogy a Bridgestone abroncsok karakterisztikája miatt nem tudták kihasználni az ellensúlyos lengéscsillapító adta előnyöket a riválisok, és éppen ezért voltak az eszköz betiltása mellett.

"Most már teljesen világos számunkra, miért volt olyan fontos nekik, hogy év közben betilttassák az ellensúlyos lengéscsillapító használatát. Egyszerűen nem működött a Ferrari Bridgestone abroncsaival, ez a magyarázat" - mondta Briatore.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyébként soha nem indokolta meg pontosan, mi állt az eszköz betiltásának hátterében, éppen ezért Briatore a Ferrari és a McLaren vezetőségét gyanúsította azzal, hogy ők állnak az ügy hátterében, noha ezt mindkét csapat határozottan kikérte magának.