Kizárhatják a Toro Rossót és az Agurit

Vágólapra másolva!
A rivális csapatok bírósághoz is fordulhatnak, ha a Super Aguri, illetve a Toro Rosso kitart azon terve mellett, miszerint a Honda, valamint a Red Bull Racing autóinak egy módosított változatával kezdi meg a 2007-es évet a Forma-1-ben.
Vágólapra másolva!

A Forma-1-es csapatvezetők pénteken Monacóban tanácskoztak, ahol a legfőbb téma a Super Aguri, illetve a Scuderia Toro Rosso 2007-es idényre vonatkozó tervei voltak, ugyanis felmerült a gyanú, miszerint az említett két gárda a Honda, illetve a Red Bull Racing idei autóival kívánja megkezdeni a jövő évet, melyet a szabályok szigorúan tiltanak.

Az elmúlt héten kezdetét vette a téli tesztprogram a spanyolországi Barcelonában, ahol azonnal feltűnt mindenkinek, hogy a Super Aguri versenyautója a megtévesztésig hasonlít a Honda Racing idei modelljére, melyről később ki is derült, hogy valóban az RA106-os egy átdolgozott változata. Később fény derült arra is, hogy a Scuderia Toro Rosso is a Red Bull Racing RB3-as kódszámmal ellátott járgányának alapjain nyugvó - a Ferrari V8-as motorjának befogadására alkalmas - masinával kívánja megkezdeni a jövő évet.

Bár a szabályok nem tiltják, hogy a teszteken egymás karosszériáit használják a csapatok, sokan attól tartanak, hogy az említett két gárda, kijátszva a regulákat, a jövő évben is ezeknek az autóknak a továbbfejlesztett változatával köröz majd a versenyeken.

A jelenleg is érvényben lévő Concorde Egyezmény világosan kimondja, hogy a csapatok semmilyen alkatrésszel nem kereskedhetnek egymás között a 2007-es idény végéig, feltéve ha a szellemi jogok egy harmadik, a bajnokságban aktívan nem résztvevő cég tulajdonában vannak.

A Super Aguri korábban már megerősítette, nem a Honda brackley-i főhadiszállásán készül az új autója, hanem a Honda kutatási és fejlesztési részlege dolgozik rajta Japánban. A kiscsapat egyébként úgy kívánja kijátszani a szabályokat, hogy az RA106-os szellemi jogai a Hondától átkerülnek a Honda Motor Company-hoz (azaz egy harmadik félhez), így gond nélkül használhatja az idei versenygépet a jövő évben.

A Spyker-MF1 csapatvezetője, Colin Kolles felháborodásának adott hangot a Barcelonában látottakat követően, és levelet intézett a FIA-nak, illetve a többi csapatvezetőnek, akiket arra kért, hogy pénteken vitassák meg a kialakult helyzetet, és tisztázzák le, mi engedélyezett, és mi nem a 2007-es esztendőben.

Kolles javaslatát elfogadták a csapatvezetők, akik tegnapi ülésükön megvitatták az ügyet. Bár nemtetszésüket nyilvánították ki a kialakult helyzettel kapcsolatban, csak kevesen aggódnak a Super Aguri miatt, sokkal inkább nyugtalanok a Toro Rosso miatt, hiszen a kiscsapat komoly erőre kaphat a jövő évben, ha valóban a sztártervező, Adrian Newey által megalkotott versenygép egy módosított változatát küldi pályára a 2007-es idényben.

Az ülés nem kevesebb, mint három órán át tartott, ahol a csapatvezetők egyöntetűen megegyeztek abban, nem fogják engedni, hogy az említett két gárda véghezvigye terveit. Bár részletek nem szivárogtak ki, az Autosport értesülései szerint a csapatvezetők haladékot adtak a két alakulatnak, hogy átdolgozhassák jövőbeli terveiket.

"Vannak kompromisszumos megoldások, melyeket át kell gondolniuk. Vannak bizonyos feltételek, melyeket ha elfogadnak, akkor véghezvihetik terveiket" - mondta egy magát megnevezni nem kívánó, az ülésen résztvevő személy.

Bár a feltételekről nem árult el semmit, bizonyos források szerint csak abban az esetben engedélyezi a többi csapat a Super Aguri, illetve a Toro Rosso terveit, ha a két gárda lemond a konstruktőri bajnoki pontjairól, valamint a kereskedelmi jogokból és az utazási támogatásból befolyt összegekről a 2007-es idényben.

A Spyker, illetve az idei évben borzalmasan szereplő Williams veszthet a legtöbbet a Toro Rosso, valamint a Super Aguri feltámadásával, hiszen ha visszacsúsznak a konstruktőrök versenyében, rengeteg pénztől esnek el.

Eközben a Super Aguri ügyvezető igazgatója, Daniel Audetto elmondta, biztos benne, hogy csapata semmi szabályelleneset nem tett, és nem is fog tenni.

"Nem egy átalakított autóval kezdjük meg a jövő évet, nem tudom, hányszor kell még elmondanom. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a szabályokat betartva a lehető legjobb teljesítményt érjük el a jövő évben. Ez a célunk. Idén nem voltunk valami versenyképesek, de jövőre már az első tízben szeretnénk lenni. Ismerjük a szabályokat, behatóan tanulmányoztuk őket, és rengeteg segítséget kapunk a Hondától. Minden törvényes eszközt megragadunk, hogy fejlődést tudjunk elérni, de szerintem mindenki ezt teszi."