Vágólapra másolva!
A Motorsport Világtanács mai ülésén a felek megegyeztek arról, hogy a Forma-1 a következő öt évben komoly változtatásokon megy majd keresztül. A szövetség célja az, hogy a környezetbarát technológiák bevezetésével példát mutasson az autógyártóknak.
Vágólapra másolva!

A Nemzetközi Automobil Szövetség által irányított Motorsport Világtanács pénteken tartotta meg legutóbbi ülését Monacóban, ahol a FIA elnöke, Max Mosley és a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) vezetői szóban megegyeztek arról, hogy csak olyan változtatásokat engedélyeznek, melyek bizonyítottan a sport javát szolgálják majd a jövőben.

"A GPDA és a FIA közti megegyezés értelmében a Forma-1 technikai szabályzata komoly változtatásokon megy majd keresztül a következő öt esztendőben" - állt a FIA által kiadott sajtóközleményben. "A célkitűzés az, hogy a versenyautókban és a közúti autókban használt technológiák közelebb kerüljenek egymáshoz, és azok a fejlesztések kiszorításra kerüljenek, melyek nem teljesítik ezt a kritériumot. Fontos, hogy a költségek lecsökkenjenek, javuljon a fejlesztésre szánt pénzösszegek hatékonysága, illetve továbbra is a Forma-1 maradjon a motorsportok királykategóriája."

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy sor szabálymódosítási javaslattal készült, melyek nagy részét a GPDA, illetve a bevont szakértők még nem hagytak jóvá. A jövő évben ugyan még nem lesznek komolyabb változások, azonban a 2008-as idénytől csökkenhet az aerodinamika szerepe a Forma-1-ben.

A szövetség azt tervezi, hogy a 2008-as idénytől betiltja a különféle aerodinamikai eszközök használatát, mint például az első, illetve a hátsó tengely között elhelyezésre kerülő - az aerodinamikai hatékonyságot növelő - szárnyacskákat. A FIA azt szeretné elérni ezzel, hogy csökkenjen a szélcsatornában eltöltött órák, illetve a tesztnapok száma, feltéve természetesen, ha a csapatok ebbe beleegyeznek.

2009-től a tervek szerint az autók aerodinamikai hatékonysága 50 százalékkal csökkenne, mely elősegítené az előzéseket. Motorfronton úgy tűnik, hogy 2009-től bevezetésre kerülhet az energiatároló rendszer, mely idővel egyre nagyobb teret kaphat majd a királykategóriában - ami szintén az előzések számának növekedését eredményezné.

A FIA a 2010-es idénytől egységesítené az aerodinamikát, 2011-től bevezetné a négy versenyhétvégés, közvetlen befecskendezésű üzemanyag áramlásszabályozóval ellátott turbómotorokat, illetve a bio üzemanyagot. A szövetség továbbá azt fontolgatja, hogy betiltja az összes vezetést segítő elektronikai berendezés használatát.

A FIA azt várja, hogy a 2012-es idénytől a nagyvállalatok által kínált technológia nem csak a közúti autókba, hanem a kiscsapatok versenygépeibe is bekerülhet.