Vágólapra másolva!
A Super Aguri vezetősége már a 2008-as idényben a futamgyőzelmet célozza meg, noha az idei még csak első évük volt a Forma-1-ben.
Vágólapra másolva!

A japán kiscsapat ugyan az utolsó helyen zárta a 2006-os szezont, mégis fantasztikus teljesítményt nyújtott debütáló évében.

Az idei évet a Renault és a Ferrari párharca jellemezte, mégsem szabad elmenni a mezőny legfiatalabb csapata, a Super Aguri teljesítménye mellett. A japán gárda szinte felkészülés nélkül vágott neki a 2006-os idénynek, miután lecsúszott a nevezési határidőről.

Hosszas huzavona után a Nemzetközi Automobil Szövetség végül engedett, és elfogadta a Super Aguri nevezését a 2006-os idényre, ám akkor már csak másfél hónap volt a szezon kezdetéig. A japánok a Honda segítségével végül rajthoz tudtak állni a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon, ám a Paul Stoddarttól vásárolt 2002-es Arrows A23-as modellek alapjain nyugvó SA06-os kódszámot viselő átalakított versenygépekkel mondani sem kell, hogy esélytelenek voltak a többiekkel szemben.

A Honda Racing egykori versenyzője, Takuma Szato a szezonnyitón nem kevesebb, mint hat másodpercet kapott körönként a többiektől, mely a szezon során szép lassan - az új autónak is köszönhetően - lekúszott két és fél másodperc környékére, ami azt is jelenti egyben, hogy a Super Aguri fejlődött a legtöbbet az idei évben - jóllehet volt honnan.

Bár a Brazil Nagydíjon a figyelem középpontjában az utolsó versenyét teljesítő Michael Schumacher állt, sokan felkapták a fejüket, mikor rádöbbentek arra, a Super Aguri színeiben versenyző Takuma Szato futott be a tizedik helyen.

A csapat ügyvezető igazgatója, Daniel Audetto elárulta, legfőbb céljuk az lesz a 2007-es idényben, hogy a Davidson Szato párossal elmozduljanak az utolsó helyről, noha legközelebbi riválisaik, a Toro Rosso illetve a Spyker-MF1 a jövő évben Ferrari motorra váltanak.

"Egyre nagyobb támogatást kapunk a Hondától, és a Szato Davidson páros véleményem szerint képes lehet sikerre vinni a csapatot" - mondta a szakember. "Azonban ahhoz, hogy a középmezőnybe kerüljünk, ennél több kell. Talán 2008-ban már elérhetjük ezt a célunkat, mikor a szabályok megváltoznak."

"Úgy gondolom, hogy a 2008-as szezonban a Super Aguri megmutathatja valódi erejét. Az új szabályok értelmében ugyanis egy kiscsapatnak is lehetősége nyílhat arra, hogy ugyanolyan komoly háttere legyen, mint egy nagycsapatnak, és ekkor már a versenyzői kvalitás, a stratégia, illetve az elszántság fog számítani."

"Akár még a győzelem is elképzelhető lehet egy kiscsapat számára, ha megfelelő autóval, versenyzővel és stratégiával rendelkezik."

A japánok az elmúlt héten megkezdték átmeneti autójuk tesztelését a spanyolországi Barcelonában, mely külsőleg egy az egyben a Honda idei autójának mása volt. Mivel a szabályok jelenleg nem engedik a karosszériákkal való kereskedést, a kiscsapat egy saját fejlesztésű autóval vág majd neki a 2007-es idénynek, ám míg pályára nem gördül az SA07-es, a Honda idei modelljének egy átdolgozott változatát használja. 2008-tól pedig nagy valószínűséggel - a szabályok enyhülésének köszönhetően - még szorosabb együttműködést alakíthat ki a gyári Hondával, ami még erősebbé teheti a csapatot.

"Egy átmeneti autóval kezdtük meg a munkát az elmúlt héten Barcelonában, hogy minél több információt szerezhessünk a Bridgestone új abroncsairól míg vélhetően februárban el nem készül az SA07-es, amely száz százalékig Super Aguri lesz" - nyugtatta meg ellenfeleit a csapat ügyvezetője.