A Spyker nem számít gyors áttörésre

Vágólapra másolva!
A Spyker-MF1 vezetősége ugyan nem aggódik amiatt, hogy a többiekkel ellentétben nem vesznek részt a karácsony előtti teszteken, mégis jól tudja, nem lesz egyszerű számukra a 2007-es idény a Forma-1-ben.
Vágólapra másolva!

Az egykori Jordan istálló utódját, a Midland-MF1 Racinget a tavalyi év második felében felvásároló egyedi sportautók gyártására specializálódott holland cégóriás, komoly erőkkel készül első teljes szezonjára. A Spyker a jövő évben a Ferrari V8-as egységeivel száll majd harcba ellenfeleivel, illetve már segítségére lesz a Renault illetve a Toyota egykori technikai igazgatója, a szakmai berkekben hatalmas elismerésnek örvendő Mike Gascoyne.

A kiscsapat minden erejével azon van, hogy az idei évet feledtetve, sikereket érjenek majd el a jövőben, noha a vezetősége jól tudja, ehhez időre lesz szükségük.

"Óvatosan kezdjük majd meg a jövő évet, hogy legyen hova fejlődnünk" - mondta a csapat technikai direktora, James Key. "Nem számítunk arra, hogy már az első versenyeken komoly sikereket érünk el. Az eredmények csak idővel jönnek majd, de mi mindent megteszünk azért, hogy jól szerepeljünk. A Spyker Mike Gascoyne-nal a fedélzetén sok mindenre képes lehet. Célunk az, hogy egy olyan autóval kezdjük meg a jövő évet, melyen a szezon során rengeteget lehet javítani."

"Mivel új lesz a motorszállítónk, másképpen kell megoldani az erőforrás hűtését, így biztos vagyok benne, hogy külsőleg is változni fog a jövő évi autó" - folytatta a szakember, aki nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy a többiekkel ellentétben az idei évben már nem gördülnek pályára.

A technikai igazgató hangsúlyozta, mivel az idei évben sikerült megismerkedniük a 2007-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone-nal, nem volt létszükséglet számukra, hogy már az idei évben megkezdjék a teszteket. James elmondta, döntésükben az is közrejátszott, hogy csak egy átmeneti autóval tudtak volna pályára gördülni decemberben, ugyanis a Ferrari motor nem passzolt volna az idei karosszériához.

"Azért nem tesztelünk addig, míg ki nem jön az új autónk, mert a Ferrari egységét teljesen másképpen kell beszerelni, mint a Toyota V8-asát" - magyarázta a szakember. "Egy átmeneti autót kellett volna építenünk, mely rengeteg energiát emésztett volna fel, így inkább úgy döntöttünk, azonnal az új autóval foglalkozunk. Természetesen jó lett volna még idén tesztelni, de boldogok vagyunk, hogy most teljes erőbedobással az új autón tudunk dolgozni. Ismerjük a Bridgestone gumikat, így nem leszünk jelentős hátrányban a többiekkel szemben, akik ezen a héten is tesztelnek Jerezben."

Bár az új autó vélhetően csak január közepén-végén várható, Key már most köszönetet mondott a Ferrarinak, az eddigi segítségért.

"Már többször is voltunk Maranellóban, ahol megbeszéléseket folytattunk. Mindvégig segítőkészek voltak, és rugalmasan kezelték a feléjük irányuló kéréseinket. Jól tudják, hogy nincs sok időnk, hiszen elég későn kötöttük meg a szerződést, éppen ezért is érzik úgy, még több segítséget kell nyújtaniuk. Hatalmas, bajnokcsapatról van szó, így nem tudtam előre, mire számítsak, de abszolút pozitív a véleményem a Ferrariról."