A Bridgestone elégedett az új gumikkal

Vágólapra másolva!
A Bridgestone Motorsport az elmúlt héten megkezdte téli tesztprogramját a spanyolországi Circuit de Catalunya versenypályán. 
Vágólapra másolva!

A mezőny tíz csapata három napon át rótta a kilométereket. A japánok vezetősége a látottak alapján elégedetten nyilatkozott.

A múlt heti teszt volt az első alkalom a csapatok számára, amikor kipróbálhatták azokat a gumiabroncs specifikációkat, melyeket a Bridgestone előzetesen kiválasztott a 2007-es szezonra, melynek során ismét kizárólagos gumiabroncs beszállítója lesz a FIA Forma-1 Világbajnokságnak. A Bridgestone elsődleges célja, hogy a Forma-1 összes csapata számára azonos magas színtű, igazságosan kiegyensúlyozott szolgáltatást nyújtson. Az új gumiabroncsok működési tartománya szélesebb, mint a 2006-os specifikációké, amivel lehetővé teszik az összes csapata számára, hogy hozzájussanak az optimális teljesítményszinthez. A gumiabroncsok anyagösszetételi tartománya általánosságban keményebb a 2006-os gumikénál.

"Örülünk, hogy a Forma 1-ben sikeres új korszak kezdődött, melyben a Bridgestone a Forma-1-ben működő összes csapat számára szállít Potenza Forma-1 gumiabroncsokat" - mondta Hiroshi Yasukawa, Bridgestone Motorsport igazgatója. "Az első tesztet sikeresen folytattuk le a múlt héten, a csapatok megismerkedhettek az egyik specifikációnk használatával. Köszönöm a Teszt Bizottság erőfeszítéseit, melyek lehetővé tették egy sima átmeneti időszak megkezdését és köszönjük a Nemzetközi Automobil Szövetség támogatását illetve tanácsait is."

A Teszt Bizottság döntése értelmében további két alkalommal kerül még sor egyenként háromnapos tesztre 2006-ban a spanyolországi Jerezben. A tesztek hivatalos kezdő napja december 6., és 13. lesz.

Kérdésekre válaszol Hisao Suganuma, a Bridgestone Motorsport műszaki igazgatója:

Milyenek az első benyomásai a téli teszttel kapcsolatosan?
Pozitívak. Az elsődleges célkitűzésünk most a versenyek megnyeréséről a teljes Forma-1-es mezőny biztonságos és tartós gumiabroncsokkal való ellátására helyeződött át egy igazságosan működő rendszerben. Az első visszajelzéseket és elemzéseket követően úgy tűnik, hogy igen jó, megbízható teljesítményű gumiabroncsot állítottunk elő. Versenyhelyzetben valószínűleg nem kerülnénk vele győztes pozícióba, de ezen a helyzeten már túl vagyunk.

Milyen jellemzői vannak a Barcelonába szállított gumiabroncsnak?
Barcelona nagysebességű pálya és egyike a gumiabroncsokat leginkább igénybevevő ringeknek. Ezért ajánlottuk az összes csapat figyelmébe a "kemény" száraz specifikációs gumiabroncsunkat erre a pályára. Ez egy új konstrukció és anyagösszetétel, így mindenki számára újdonságot jelent. A tartósságot és megbízhatóságot tartottuk szem előtt, így viszont az általános tapadás csökkent, de most mindenki számára azonosak a körülmények. A kihívás most a mérnökök és pilóták előtt áll, a feladatuk az, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a gumiabroncsokból az autók beállításaival. Összességében ez a gumiabroncs meghaladja az ilyen helyzetben kitűzhető célokat.

Milyen volt az új csapatokkal dolgozni?
Élveztük. Számos csapattal és személyzettel dolgoztunk már korábban, így nem idegenek számunkra. Gyorsan sikerült alkalmazkodniuk az új gumikhoz és a tél folyamán lesz elegendő lehetőségük az optimális teljesítményhez való finomhangolásra.

Mit gondol, a Ferrari számára előnyt jelent, hogy jól ismerik a Bridgestone-t?
Nem hiszem. A 2007-es gumiabroncs specifikációnk ugyanolyan új a Ferrari számára, mint a másik tíz csapat számára. Nekik ugyanúgy át kellett állítaniuk a beállításaikat, mint az összes többi csapatnak. Az egyetlen kis előnyük a személyes kapcsolatok terén van, ami természetes. Ettől függetlenül azt is meg kell említenünk, hogy a McLaren is a mi gumijainkkal szerzett világbajnoki címet és a legtöbb pilótával és mérnökkel való munkában már szereztünk tapasztalatot.

Hány különböző gumiabroncs specifikációt fognak tesztelni a tél során?
Terveink szerint négy különböző, lágy és kemény közötti gumiabroncs specifikáció fog rendelkezésre állni a 2007-es szezonra. A leglágyabb specifikációt például Monacoban és Magyarországon vetjük be. Minden versenyre a csapatokkal való megegyezés alapján a két leginkább megfelelő specifikációt választjuk ki. Az egyes specifikációk közötti eltérés hasonló lesz a 2006-os specifikációk közötti különbséghez. A tél során értékelni fogjuk a gumiabroncsokat a csapatokkal, és majd meglátjuk, hogy a tervünk megfelelő-e. Eddig úgy néz ki, hogy működnek a becsléseink. Ha tovább kell fejlesztenünk a gumiabroncsokat, vagy ellenintézkedéseket kell bevezetnünk, meg tudjuk tenni.

Mi jelent most kihívást a Bridgestone számára?
A győzelem számunkra most azt jelenti, ha mind a 11 csapat elégedett legyen a szezon végén a Bridgestone által szállított biztonságos, tartós és felhasználóbarát gumiabroncsokkal, és úgy gondolják majd, hogy mindannyiukkal szemben igazságos szolgáltatást nyújtottunk. Ez a célkitűzésünk és hajtóerőnk.