A Red Bull megkapja a Renault gyári motorjait

Vágólapra másolva!
A Renault a héten megerősítette, ugyanazokkal a motorokkal látja majd el a Red Bull Racinget, mint amiket gyári csapata is használni fog 2007-ben, így mindkét gárda azonos feltételekkel kezdheti meg a jövő évet.
Vágólapra másolva!

Az osztrák energiaital-gyártó cégóriás már hónapokkal ezelőtt megegyezett a Renault-val, ám egészen október végéig nem lehetett tudni, melyik csapat használhatja majd a franciák erőforrásait a jövőben, ugyanis a Red Bullnak a 2007-es idényre is érvényes szerződése volt a Ferrarival, noha Dietrich Mateschitz mindent megtett annak érdekében, hogy módosítson az olaszokkal kötött egyezségén.

Hosszas tárgyalássorozat után a Ferrari végül engedett, és beleegyezett abba, hogy a jövő évtől a Toro Rosso versenyistállót lássa el motorjaival, mellyel megnyílt az út a Red Bull Racing előtt, így 2007-től már biztosan a Renault motorjai dobognak majd az Adrian Newey által tervezett RB3-as modellben.

Jó hír a Red Bull számára, hogy a Renault motorokért felelős szakembere, Rob White a héten megerősítette, az osztrák csapat ugyanazokkal a motorokkal kezdheti majd meg a jövő évet, mint amiket a világbajnok francia gárda is használni fog 2007-ben.

"Tiszta sor, hogy egy másik csapat ellátása motorokkal, valamelyest kompenzálja a 2007-es idénytől életbe lépő motorkorlátozásokat, illetve segíthet abban is, hogy áthidaljuk a tesztek számának drasztikus csökkentését" - mondta White az Autosport-nak adott nyilatkozatában. "A mi döntésünk volt, éppen ezért mindent megteszünk majd annak érdekében, hogy remek kapcsolatot alakíthassunk ki a Red Bullal. Ugyanazokkal a motorokkal látjuk majd el őket, mint saját csapatunkat."

"A motor jó lesz. Úgy gondolom, nem okoz majd komolyabb nehézséget az együttműködés, hiszen a Forma-1 egy olyan sport, ahol szinte mindenki ismeri a másikat, éppen ezért emiatt nem is aggódom. Több egykori Renault szakember dolgozik náluk, és olyanokat is ismerek, akikkel még a Jaguarnál dolgoztam együtt."

A Red Bull az elmúlt időben több neves rangú szakembert igazolt: a Renault egykori kiválósága Mark Smith a csapat jelenlegi technikai igazgatója, az ugyancsak a Renault-tól elcsábított Rob Marshall a főtervező, míg a Jaguar egykori munkatársa, Ben Agathangelou a rangidős aerodinamikai vezető. Az osztrák tulajdonban lévő csapat az év elején megszerezte a McLaren egykori technikai igazgatóját, Adrian Newey-t, akihez a szezon végén csatlakozott korábbi jobb keze, Peter Prodromou, melytől a Renault technikai igazgatója, Bob Bell is komoly előrelépést remél.

"Biztos vagyok benne, hogy Adrian egy igen ütős autót tervez, azonban a bajnokság megnyeréséhez ennél jóval több kell" - mondta Bell. "A csapat elég fiatal, és még rengeteg területen fejlődnie kell, viszont úgy érzem, már a jövő évben komolyabb eredményeket érhetnek el."

Annak ellenére, hogy a motorszerződés igen későn - nem egészen egy hónapja - született meg, White nem aggódik amiatt, hogy ez bármiféle hátrányt jelentene az energiaital-gyárosoknak, noha a héten kiderült, az RB2-es modellel fejezik be az idei évet.

"Ez a modernkori Forma-1, a motorkérdések csak igen későn dőlnek el, ehhez hozzá kell szoknunk" - mondta a Renault motorfelelőse. "Természetesen már megvan az ütemtervük. Fontos volt a Renault számára, hogy szerződést kössön a Red Bullal, és biztos vagyok benne, hogy a csapat képes lesz minimalizálni a késői döntés miatti elenyésző hátrányát."