Nézeteltérés a Toyota és a Bridgestone között

Vágólapra másolva!
A Toyota Racing versenyistálló vezetősége komoly összetűzésbe keveredett a Bridgestone menedzsmentjével, ugyanis a jövő évben egyedüli beszállítóként tevékenykedő japánok állítólag nem voltak hajlandóak kivételt tenni a kölni bázisú alakulattal.
Vágólapra másolva!

A mezőny tizenegy csapata még a szezonzáró Brazil Nagydíjon megegyezett abban, hogy az eredeti tervekkel ellentétben kettő helyett három, egyenként négynapos tesztprogram kerül megrendezésre még az idei évben, hogy minél jobban felkészülhessenek a következő idényre.

A Toyotának azonban még a kibővített tesztprogram sem volt elég, a japánok ugyanis azt szerették volna elérni, hogy a Bridgestone tegyen kivételt velük, és a munkát már egy nappal korábban megkezdhessék Barcelonában, valami egy nappal tovább maradhassanak a tesztek záró állomásának helyet adó Jerezben.

A kölni bázisú csapat ezen felül azt követelte, hogy 48 helyett legalább 55-60 gumigarnitúrát bocsájtsanak a rendelkezésükre, hogy mindhárom - általuk kibővített - tesztprogramot gond nélkül teljesíteni tudják.

A Bridgestone vezetősége azonban határozottan visszautasította a Toyota kérését, ugyanis egyedüli beszállítóként úgy érzik, az a feladatuk, hogy egyenlő feltételeket biztosítsanak a teljes mezőnynek, és bármiféle kivételezés árthat a sport jó hírnevének.

A japán székhelyű gumigyártó továbbá azt is hangsúlyozta, bármiféle változtatás jócskán megnövelné a költségeket, amit egyedüli beszállítóként mindenképpen el szeretnének kerülni.

A Toyota csapatmenedzsere, Richard Cregan azonban elmondta, nincsen szándékukban áthágni a szabályokat, illetve extra tesztnapokat kérni, hiszen ahogy azt a 2006-os idényben is hangoztatták, nekik is az a céljuk, hogy a szabályok betartása és betartatása mellett, csökkentsék a költségeket.

"Lehetséges, hogy nem volt meg a megfelelő kommunikáció a Bridgestone angliai és a Bridgestone japán bázisa között, de mindennemű feltételezés, mely szerint át szeretnénk hágni a szabályokat és jogtalan előnyhöz akarunk jutni, igen távol áll az igazságtól. A tesztek korlátozásával elért költségcsökkentést maga John Howett és Tsutomu Tomita is igen komolyan gondolja."

A Bridgestone vezetősége nem győzi hangsúlyozni, egyik csapatnak sem szabad azt gondolnia, hogy a Bridgestone csakis az ő beszállítója, hiszen nekik a teljes mezőny közös érdekeit kell képviselniük a továbbiakban.