Schumi és Senna ismét egymásra talált

Vágólapra másolva!
Nagyon tanulságos volt Schumi számára az 1993-as szezon, igazi váltóállítást jelentett. Arra sarkallta, hogy mindent kihozzon magából. Aki Sennával akar csatázni, az legyen gyors, erős és kitartó, végig maximumot nyújtva.
Vágólapra másolva!

Patrese átkerült a Benettonhoz (Camel szerződése volt), de esélye sem volt az egyre magabiztosabb és dominánsabb Schumacher mellett, aki már megtanulta, megismerte a pályákat. Nem volt ritka, amikor egy teljes kört adott Patresének, de az is megtörtént, hogy kettőt. Gondoljuk végig: csak abban az esetben tudunk lekörözni valakit, ha körönként gyorsabbak vagyunk nála átlagosan több, mint 1 másodperccel!

Dél-Afrika. A Benetton exkluzív szerződése értelmében jobb, frissebb fejlesztésű Ford motort kapott, mint az a McLaren, amely csak kényszerből, utolsó megoldásként választotta ezt a motormárkát. Kyalamiban Schumacher keményen támadta Sennát, belülről megkezdte az előzést, amikor a brazil becsapta előtte a kaput. A német hirtelen menetiránynak háttal találta magát, fékezett, a motor lefulladt, és azonnal kiesett. Senna később félrevonta Schumachert, hogy helyreigazítsa, amiért olyan veszélyes manőverrel megtámadta. Ez volt az egyik jelentőségteljes pillanat, a fiatal versenyző önbizalmának megingatása, ami meghatározó lehetett volna jövője szempontjából. Senna nehezen tűrte az útjába álló lelkes fiatalokat (lásd 1993 Suzuka: az újonc Eddie Irvine felpofozása). Brazíliában a felszáradó pályán egyre jobban javultak az esélyei, a futam végén már a harmadik helyre tornászta fel magát, azok után, hogy rosszkor, és rossz kerekeket kapott, s emiatt visszaesett. Schumi autója lendületével az első kanyarban előzte le Herbertet (Lotus-Ford), de a dolog még nem volt lefutva: Herbert vissza tudott vágni a kanyarkombináció végén. Schumi ezt annyira szívére vette, hogy bődületes sebességkülönbséget ért el a következő előzési alkalomnál, és szinte elsuhant Herbert mellett.

Nagyon tanulságos volt Schumi számára az egész 1993-as szezon, mert rányomta bélyegét a test-test elleni küzdelem, nem ritkán Ayrton Sennával! Ez igazi váltóállítást jelentett Schumacher számára, mert arra sarkallta, hogy mindent kihozzon magából. Aki Sennával akar csatázni, annak nemcsak gyorsnak kell lennie, hanem erősnek is, kitartónak, végig a teljes távon kell maximumot nyújtania. Senna köztudomásúlag annyira érezte a versenyt, és a kanyarokat, hogy mindenkinél később mert fékezni. Aki felveszi a kesztyűt ellene, annak először is magasabb mentális fokozatra kell kapcsolnia, kitolni a lehetséges fogalmát, ehhez bátorság kell, és kifinomult érzék. Ez a rabló-pandúrosdi nagyszerű iskola volt Schumacher számára. Itt csiszolódott ki a jövendő bajnok versenyzői karaktere, a szívós Schumacher, mert a frászt hozza rád, ha a tükörben meglátod, valamint igen nehéz megelőzni, mivel nagyon későn fékez, és merészebben veszi a gyors kanyarokat. Ez eddig kétféle stílusra utalt, Schumacherben viszont egyesültek, és tisztán látszott, hogy ő lesz majd Senna keresztje a következőkben. (Mindenkit le lehet győzni, mindenkinek eljön a maga keresztje. Laudának Prost, Prostnak Senna volt a végzete.)

Donington Parkban futották az Európa Nagydíjat. Ez a nagyszerű pálya csak most érdemelte ki a Forma-1-rangját. Az edzéseken a Williamsek mentek a legjobban (minő meglepetés), a szárazra változó pályán. A futam napjára azonban igazi angol időjárás köszöntött mindenkire, ködös, esős, barátságtalan. Senna kiválóan ment, az első körben három ellenfelét előzte le, és végig vezetett. Schumacher egy ideig az élbolyt próbálta kergetni, de valami gondja lehetett, vagy a pályával, vagy az idővel, vagy az autóval. Meglepetést okozva kicsúszott a kavicságyba, és ott ragadt. Forgatta még a Benetton kerekeit, értelmetlenül, nem akarta elhinni, ami történt. Három futamból csak egyszer szerzett pontot.

Alig várta már San Marinót, valahogy szerette, kedvelte azt a pályát. Imolában az időjárás megváltozott a verseny közben, Senna autója felmondta a szolgálatot, Hill ütközött, Prost könnyen nyert, Schumacher 32 másodperccel mögötte második lett. Tíz pontja volt, két dobogós hely 4 versenyből, tehát kezdte javítani a mérlegét.

Barcelona volt soron, melegben, szélcsendben. Hill támadta Prostot, tíz kört vezetett is, de kocsija elromlott, Prost maradt az élen, utána jött Senna és Schumacher. A verseny érdekes kergetőzéssel telt, Senna körülbelül 500 méterrel volt Schumi előtt, aki igyekezett minél közelebb kerülni hozzá. 10-12 kör alatt tudott hozni rajta két másodpercet, nagy erőfeszítések árán. Kérdés volt, hogy megéri-e az autót erőltetnie, és kockáztatnia? Egészen közelre feljött Senna mögé, amikor utolérték Zanardit (Lotus). Az olasz pilóta a lekörözés segítésére félrehúzódott, de motorja éppen akkor robbant fel, átláthatatlan füstfelhőt eregetve. Schumi pont mögötte ment, teljesen elvakultan kifutott a pályáról, és alig tudott visszakecmeregni. Ezzel végleg leszakadt Senna mögül, de nini, mégiscsak hajrázott utána. Schumiban ez is jó, nem szegi kedvét a reménytelen helyzet, ha túl nagy hátrányba kerül, akkor is maximálisan hajt. Mert mit lehet tudni, ugye? Az utolsó körben is bármi történhet az ellenféllel, és akkor számít, hogy utoléri-e a végső pillanatban vagy sem.

Barcelonában Schumi kihajtotta magából a futam leggyorsabb körét (1'20.989 = 211.006 km/h) - miközben lényegében behozhatatlanul messze, 11 másodperc hátrányban volt Senna mögött. Nézzük csak, hogyan állt a világbajnokság ponttáblázata: Prost 34 pont - Senna 32 pont - Schumacher 14 pont - Hill 12 pont (stb.)

Monte-Carlo jó alkalom azoknak, akik motorerő hátrányuk ellenére képesek kiugró teljesítményre, esély a kisebbeknek. (Sennáról sokan tudják, hogy 6-szor nyert Monacóban. De azt sokan elfelejtik, hogy 1993-ban már csak szerencsével nyert Ayrton. A nemzedékváltás jeleként itt volt Schumacher. Ahhoz, hogy Senna hatodszor is nyerni tudjon, ki kellett esnie előle egy fiatal, ambíciózus pilótának, pont annak, akiről ez a dokumentum szól)

Prostot stop&go büntetésre ítélték, mert bemozdult a rajt előtti pillanatban. Schumacher örökölte meg a vezetést, mögötte jött Senna. Itt már nincs helye mellébeszélésnek, ez kérem nyílt szkanderozás a javából. Schumacher erre várt, élesben mehet Senna ellen. Elő is vette minden vezetéstechnikai tudását. Nézzük csak, mit mutatnak a tények, azaz mit mértek a stopperek, milyen köröket mentek ők ketten 1993-ban Monacóban!