A FIA megegyezett az autógyártókkal

Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség és a vezető autógyártók képviselői, akik korábban a rivális széria elindításával fenyegetőztek, a héten sikeresen megegyeztek arról, miként működjön tovább a millió-dolláros sport.
Vágólapra másolva!

A FIA elnöke, Max Mosley és a BMW-s Burkhard Goeschel hosszas tárgyalássorozat után véget vetett a rivális széria fenyegetésének, miután sikeresen megegyeztek az eddig vitatott kérdésekben, mellyel legalább további öt évre bebiztosították a Forma-1 jövőjét.

A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone még idén májusban megegyezett a GPMA tagjaival - köztük a Renault-val, a DaimlerChryslerrel, a BMW-vel, a Hondával, és a Toyotával - ám azzal még nem szűnt meg a rivális széria fenyegetése, noha már akkor látni lehetett, valamelyest közelednek egymáshoz az elképzelések.

A két fél közti vita tárgyát a kereskedelmi bevételek szétosztása képezte, ugyanis a nagyvállalatok az eddiginél jóval nagyobb részesedést szerettek volna a bevételekből, amit mára sikerült is kiharcolniuk.

"Igazi áttörés várható, megkérdőjelezhetetlenül nagy változást hoz a Forma-1 szabályozó mechanizmusába" - írta a Financial Times az egyezség megkötéséről.

A jelenlegi rendszer értelmében a csapatvezetők döntenek a szabályokról, ám az új egyezség kimondja, a továbbiakban a nagyvállalatok vezetői határoznak majd a szabályok kialakításáról, mely talán nem is kell mondani, hogy komoly áttörést hozhat a sport történetében.

Bár sokan úgy gondolják, hogy ezzel a független kiscsapatok, melyek mögött nincsen közvetlen gyári támogatás, elvesztik a jogot arra, hogy beleszóljanak a szabályok kialakításába, a Nemzetközi Automobil Szövetség szóvivője elmondta, erről szó sincs: "A FIA mindig is védte a független kiscsapatok érdekeit, és továbbra is ezt fogja tenni."

A szövetség elnöke, Mosley továbbá hangsúlyozta, nem tett le azon elképzeléséről, hogy a környezetbarát anyagok kerüljenek előtérbe a Forma-1-ben, és amellett, hogy a huszonegyedik századi technológiát megtartják, olyan konstrukciókat és megoldásokat dolgozzanak ki a csapatok, melyeket a közúti autók is átvehetnek, anélkül, hogy ezzel nőne a járművek előállításának költsége.