A Bridgestone nem tesz kivételt a Ferrarival

Vágólapra másolva!
A Bridgestone mindenkit biztosított afelől, hogy nem kivételezik majd a Ferrarival a jövő évben, mikor egyedüli beszállítóként látja majd el termékeivel a teljes mezőnyt. A japánok azonban beismerték, az olaszok helyzeti előnyben lesznek.
Vágólapra másolva!

Azt követően, hogy a Michelin az idei év végén elhagyja a Forma-1-et, a Bridgestone már a 2007-es idényben egyedüli beszállítóként látja majd el termékeivel a teljes mezőnyt, mely miatt sokan aggodalmukat fejezték ki, ugyanis azt gondolják, hogy az idei évben a franciák termékeit használó csapatok komoly hátrányba kerülnek a jelenlegi Bridgestone-os istállókkal szemben.

A tokiói székhelyű cégóriás motorsport fejlesztési igazgatója, Hirohide Hamashima azonban mindenkit biztosított afelől, hogy a teljesen új összetételű és szerkezetű abroncsaikkal mindenki azonos szintről kezdheti majd meg a 2007-es idényt, és korábbi partnereik - beleértve a Ferrarit is - nem kerülnek jogtalan előnybe a riválisokkal szemben.

"Szinte teljes mértékben átdolgoztuk az abroncsainkat, új keverékeket használunk, és a gumik szerkezetét is megváltoztatjuk" - mondta Hamashima az Autosport-nak adott nyilatkozatában. "Úgy gondolom, hogy még azok a csapatok is tiszta lappal vághatnak neki a jövő évnek, melyek már korábban is velünk dolgoztak, hiszen nekik is meg kell érteniük, miként működnek az új abroncsok."

"Ugyan addig, míg nem kezdődnek meg a tesztek, nehéz megmondani, kinek hogyan fekszenek az új abroncsok, de az sem tartom kizártnak, hogy a Ferrari veszít majd a legtöbbet az új konstrukció bevezetésével. Mindenki azonos szintről fog indulni, ez a célunk, és ennek érdekében mindent meg fogunk tenni."

A szakember azonban nem titkolta, a Ferrari nyilvánvalóan valamiféle előnyben lesz majd a szezon elején a többiekkel szemben, ugyanis nekik már nem kell azzal foglalkozniuk, hogy szoros kapcsolatot alakítsanak ki a Bridgestone mérnökökkel, mert azt már az elmúlt években megtették.

"Ami a személyes kapcsolatokat illeti, mi is jól ismerjük a belső felépítésüket, és ők is ismernek minket, hiszen az elmúlt években már együtt dolgoztunk" - mondta Hamashima. "Szóval valamiféle előnyben lesznek, de ez ellen nem lehet mit tenni. Viszont ami a technológiát illeti, az teljesen megváltozott, így mindenki azonos szintről indul. Mindegyik csapat ugyanannyi abroncsot kap, szigorú szabályok szerint fogunk dolgozni a 2007-es idényben."

A csapatok a hónap végén Barcelonába utaznak, ahol mindenkinek lehetősége nyílik arra, hogy megismerkedjen a Bridgestone új fejlesztésű abroncsaival.